×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از باغ فین کاشان بازدید کردند

سرپرست میراث فرهنگی کاشان از بازدید بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از باغ فین کاشان طی ۹ ماه اخیر خبر داد.

پایگاه خبری عامرنیوز : مهران سرمدیان ضمن اشاره به آمار ۹ ماهه بازدید گردشگران داخلی و خارجی از ابنیه تاریخی شهرستان کاشان که توسط کمیته ثبت اطلاعات و آمار گردشگری این شهرستان تهیه شده است، اظهار داشت: بر این اساس طی ۹ ماه گذشته یک میلیون و ۵۷۸ هزار و ۸۹۸ گردشگر داخلی و خارجی از ابنیه های تاریخی تحت نظارت اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان کاشان بازدید کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، ضنایع دستی و گردشگری کاشان با اشاره به آمار بازدید از ۶ ابنیه تاریخی در کاشان افزود: بر اساس آمار ارائه شده توسط همین مرکز، باغ فین با ثبت جهانی، خانه بروجردی ها، خانه طباطبایی ها، خانه عباسیان، حمام سلطان امیر احمد و تپه های سیلک با سبقه ثبت ملی از جمله اماکن قابل بازدید برای گردشگران است.

معاون مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان تعداد گردشگران خارجی بازدیدکننده از ابنیه تاریخی طی ۹ ماه اخیر را ۱۰۹ هزار و ۲۸۱ نفر اعلام کرد و ابراز داشت: یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۶۱۷ نفر گردشگر داخلی نیز از ابنیه های تاریخی درجه یک و دو شهرستان کاشان بازدید کردند.

سرمدیان ضمن اشاره به جزئیات تعداد بازدیدکنندگان گفت: یک میلیون و ۹۳ هزار و ۵۵۱ نفر شامل ۳۳ هزار و ۳۶۶ گردشگر خارجی و مابقی گردشگر ایرانی از باغ فین و ۱۷۰ هزار و ۳۵۱ نفر گردشگر از خانه بروجردی ها شامل ۱۴۶ هزار و ۷۶۵ گردشگر ایرانی و مابقی خارجی بازدید کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان افزود: ۱۵۱ هزار و ۶۶۴ نفر از خانه طباطبایی ها شامل ۲۴ هزار و ۵۴۱ گردشگر خارجی و مابقی گردشگر ایرانی و ۶۵ هزار و ۶۴۲ از خانه تاریخی عباسیان مشتمل بر ۱۰ هزار و ۹۹ نفر گردشگر خارجی و مابقی گردشگر داخلی بازدید کردند.

معاون مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان ابراز داشت: ۵۷ هزار و ۴۴۹ نفر نیز مشتمل بر ۱۵ هزار و ۸۸۵ نفر گردشگر خارجی و مابقی گردشگر داخلی از حمام سلطان امیر احمد و ۴۰ هزار و ۲۴۱ نفر شامل یک هزار و ۸۰۴ نفر گردشگر خارجی و مابقی گردشگر ایرانی از تپه های سیلک کاشان بازدید کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.