×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

موفقیت کاشان در دریافت گواهینامه ملی ایمنی آب

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب کاشان گفت: برنامه ایمنی آب محدوده شهرکاشان بر اساس سند ملی بهبود کیفیت آب شرب، مصوب هیئت محترم وزیران در سال ۱۳۹۰ و رهنمودهای WHO (سازمان بهداشت جهانی) تدوین شده است.

عامرنیوز : زراعتکار درمورد زمان اجرای این برنامه در کاشان گفت: این برنامه از مهرماه سال ۱۳۹۴ جهت شناسایی، حذف و یا تقلیل عوامل تهدیدکننده سلامت و بهداشت آب شرب، در چرخه استحصال از حوضه آبریز تا نقطه مصرف آغاز شده است.

وی توضیح داد: این برنامه شامل ۱۰ گام اجرایی بوده که با همکاری و مشارکت فعال ۸ نماینده از دستگاه‌ها و ادارات مرتبط با بحث کمیت و کیفیت آب و طبق جدول گانت، در مهرماه ۱۳۹۷ به طور کامل اجرا شده است.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب کاشان در مورد اهمیت اجرای این برنامه گفت: این برنامه مهم‌ترین اقدام در تضمین کیفیت آب شرب شهر کاشان است که ارزیابی جامع ریسک و مدیریت آن در حوضه آبریز، منابع تأمین آب، سامانه انتقال، ذخیره‌سازی، شبکه توزیع و نقطه مصرف را تحت کنترل قرار می‌دهد.

زراعتکار بیان کرد: برای دریافت این گواهینامه از طرف مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، پنج مرحله ممیزی از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور انجام داده است و با تأیید تمام مراحل، با اعطای امتیاز ۸۰ و رتبه خوب به مدت یک سال گواهینامه ملی ایمنی آب شهرکاشان صادر گردیده است.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب کاشان گفت: با اجرای برنامه ایمنی آب در شهر کاشان، اقدامات شاخصی نظیر سکو سازی چاه‌ها، خروج چاه‌ها از حالت تزریق مستقیم به شبکه، نصب دوربین مداربسته، تعمیر فنس‌کشی اطراف مخازن، تعمیر دریچه و سقف مخازن و نصب توری روی هواکش و لوله سرریز آنها، نصب دال بتنی روی دریچه‌های مخازن جهت جلوگیری از دسترسی افراد غیرمجاز و انجام اقدامات خرابکارانه و… صورت‌گرفته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.