×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

کلاهبرداری به شیوه جدید به بهانه برنده شدن جایزه

 فرمانده انتظامی شهرستان کاشان درباره شگرد جدید سودجویان برای کلاهبرداری از شهروندان توضیحاتی داد.عامرنیوز : سرهنگ ستاد حسین بساطی گفت: کلاهبرداران درصدد هستند که با راحت‌ترین راه اقدام به کلاهبرداری کنند، این کلاهبرداران از گذشته با شگرد برنده شدن جایزه، شهروندان را ترغیب می‌کردند تا به دستگاه‌های خودپرداز مراجعه کنند.

وی افزود: با گسترده شدن خدمات الکترونیک بانک‌ها، شگرد متهمان تغییر کرد و سعی بر دستیابی به رمزهای پویا و دسترسی به نرم افزارها را دارند. در وهله‌ اول این‌ کلاهبرداران با افراد تماس می‌گیرند و با ادبیات واحد و تعریف شده‌ای که جلب اعتماد کند، آن‌ها را فریب می‌دهند و وقتی این اعتماد را از فرد جلب کردند، اطلاعات بانکی آن‌ها را می‌خواهند.

فرمانده انتظامی کاشان تصریح کرد: ترفند افراد سودجو به این گونه است که آن‌ها با دریافت اطلاعات و رمز یک بار مصرف کارت اعتباری قربانیان خود، حساب بانکی آن‌ها را خالی می‌کنند.
سرهنگ بساطی با بیان اینکه افراد کلاهبردار شماره تلفن‌ها را به صورت تصادفی انتخاب کرده و خود را به عنوان سازمان رسمی معرفی می‌کنند، گفت: مردم این را باید بدانند که هیچ ارگان رسمی با شما تماس نخواهد گرفت و این شیوه کلاهبرداری آن‌ها است.

ایشان با بیان اینکه ممکن است تا ۱۰۰ میلیون تومان نیز از حساب بانکی فرد مال باخته برداشت شود، گفت: بسیاری از افرادی که از آن‌ها کلاهبرداری شده تحصیل کرده هستند و حتی برخی از آن‌ها حسابدار بودند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه کارت بانکی نیست و تماسهایی که این موارد را از شهروندان درخواست می نمایند قطعا کلاهبرداری است،شهروندان همچنین می توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس   www.cyberpolice.ir  اطلاع رسانی کنند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.