×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

کاشان آمادگی کامل برای مقابله با ویروس کرونا را دارد

نائب رئیس شورای شهر کاشان در صد و سی و نهمین جلسه رسمی شورا در خصوص بیماری کرونا گفت:جای نگرانی نیست چرا که کاشان آمادگی لازم جهت مقابله با این ویروس را دارد و همچنین بیماری کرونا در کاشان شیوع پیدا نکرده است.

عامرنیوز :علیرضا مفرح تصریح کرد:در صورت شیوع بیماری در شهر هماهنگی لازم با کمیته مدیریت بحران شهر جهت تخلیه کامل دو بیمارستان نقوی و سیدالشهداء آران و بیدگل انجام شده و علاوه برآن اماکن دیگری هم به عنوان بیمارستان صحرایی پیش بینی شده اند و آمادگی کامل در این خصوص  وجود دارد . عضو شورای شهر کاشان افزود: تاکنون چند جلسه کمیته بحران شهرستان با حضور کلیه اعضای کمیته در دانشگاه و فرمانداری در خصوص این موضوع برگزار شده است و در طی آن اقدامات پیشگیرانه و تمهیدات لازم برای مقابله با این ویروس دیده شده و همچنین کمیته بحران  و کارگروههای تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی در خصوص مقابله با این ویروس ایجاد شده است.

 نائب رئیس شورای شهر کاشان  با بیان آنکه مرجع اصلی تشخیص کرونا انستیتو پاستور تهران است اذعان کرد: کیت تشخیص کرونا در ایران وجود دارد که به وسیله آن می توان ظرف چند ساعت کرونا را تشخیص داد درحال حاضر چندین مورد بیمار با علائم مشابه کرونا در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شده اند که در بررسی های اولیه تشخیص آنفولانزای شدید در خصوص آنها داده شده است و نمونه آزمایش برای تایید نهایی به انستیتو پاستور تهران ارجاع داده شده است.

 مفرح با اشاره به آنکه استفاده از ماسک تنها برای فرد مبتلا به بیماری و افراد مرتبط به آن ضروری است اظهار کرد: از دیشب تعداد کثیری از شهروندان برای تهیه ماسک به داروخانه ها هجوم بردند که سبب شده ماسک در کل داروخانه های کاشان تمام شود و این درحالی است استفاده فرد بیمار و افراد در تماس با آن از ماسک تا ۱۴۰ برابر پیشگیرانه تر از استفاده مردم عادی از آن است.

وی همچنین خاطر نشان کرد تجهیزات مصرفی پزشکی برای مقابله با این بیماری مثل ماسک توسط دانشگاه علوم پزشککی کاشان تهیه شده و از فردا قرار است با نظارت این دانشگاه در داروخانه های سطح شهر توزیع شود.

 رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر با تاکید برآنکه به سلامت پشت سر گذاشتن چند دوره اپیدمی آنفولانزا سبب ایجاد آمادگی مراکز بهداشتی درمانی شهر و افزایش قوای ایمنی شهروندان شده است بیان کرد: جای هراس نیست چرا که این بیماری یک بیماری ویروسی با علائم و عوارضی مشابه آنقولانزا است که با تب و لرز شروع می شود و به سرفه های مکرر و ضعف و بی حالی و درد بدن و تنفس سخت می انجامد.

مفرح افزود:ضعف شدید عضلانی و جسمانی و تنگی نفس دو نشانه مخصوص کرونا است و بهترین راه پیشگیری از این بیماری آموزش بهداشت مبنی بر شست وشوی مداوم و صحیح دست با آب و صابون، عدم روبوسی،عدم دست دادن و رعایت فاصله یک متری از فرد بیمار است چراکه کرونا از شخص بیمار با فاصله یک متری به هیچ وجه سرایت پیدا نمی کند.

وی با بیان آنکه تاکنون چند مورد  افراد مبتلا به کرونا و مورد مرگ حاصل از آن  در ایران ازطرف سازمان بهداشت جهانی اعلام شده است که مربوط به قم بوده است گفت: این ویروس هنوز در ایران به یک اپیدمی تبدیل نشده است و گمان می رود عامل انتقال این ویروس به ایران دانشجویان، تجار و طلبه های چینی بوده اند.

عضو شورای شهر کاشان  خاطرنشان کرد: کرونا درمان آنتی بیوتیکی نیاز ندارد و خود به خود خوب می شود:این بیماری بیشتر افراد مسن و کسانی که  مبتلا به ضعف سیستم ایمنی،بیماری های تنفسی و قلبی و …هستند را تحت الشعاع قرار می دهد لذا این افراد باید تحت مراقبت بیشتر و دقیق تر قرار بگیرند همچنین بهتر است در مکان های عمومی و پر جمعیت اقداماتی مانند استریل کردن وضد عفونی کردن وسایل استفاده مشترک ، دستگیره درب و خودکار و اشیاء آلوده انجام بگیرد.استراحت کامل و مصرف داروهای تب بر و …. و تقویت جسم و روحیه در تسریع درمان موثر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.