×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

هنوز به آنجایی نرسیدیم که مسئولین کاشان و آران و بیدگل با یکدیگر همفکری و هم یاری کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان در جلسه بررسی موضوع خط مرزی کاشان و آران و بیدگل گفت: هنوز به آنجایی نرسیدیم که مسئولین دو شهرستان،نمایندگان وشوراهایش با یکدیگر همفکری و هم یاری کنیم تا مشکلات بینمان حل شود.

به گزارش عامرنیوز به نقل از  روابط عمومی شورای شهر کاشان صد و چهل و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان با حضور اکثریت اعضای شورا، معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری ویژه، رئیس اداره سیاسی، امنیتی و اجتماعی، رئیس و کارشناس اداره ثبت اسناد و املاک کاشان، کارشناسان و اصحاب رسانه با محوریت بررسی موضوع خط مرزی کاشان و آران و بیدگل روز شنبه دهم خرداد ماه ۹۹ در صحن علنی شورای شهر کاشان برگزار شد.

علی رسول زاده،رئیس شورای اسلامی شهر کاشان، با بیان آنکه کاشان و آران و بیدگل دوموضوع جدایی ناپذیر است که باید به پیشرفت توامانشان اندیشید گفت:  در پیشینه تعیین خط مرزی کاشان و آران وبیدگل با مشکلاتی مواجه بودیم که سبب نگرانی مردم و مسئولان شد و از این رو نمی‌خواهیم مجددا چنینی مشکلی پیش بیاید.

رسول زاده با تاکید  به آنکه تعیین خط مرزی نیاز به عزم و اراده جمعی مسئولان و حمایت مردم دارد تصریح کرد: این موضوع در ادوار مختلف شورا مورد بحث بوده‌ که متاسفانه تا به حال تصمیم درستی در خصوص آن گرفته نشده است حال آن که احقاق حقوق  مردم کاشان در همه موضوعات چه مبحث استان شدن کاشان چه مبحث خط مرزی باید دنبال شود.

وی با اشاره به جلسه ۳۰/۹/۹۸ که پیرامون خط مرزی برگزار شده بود بیان کرد: متاسفانه جلسه پیشین آنگونه که باید برگزار نشد، نتیجه رضایت بخشی نداشت و پس آن پیگیری های لازم از ادارات مختلف،شورای شهر به عنوان نماینده مردم و نماینده شهر برای این مهم توسط فرمانداری صورت نگرفت تا اینکه اخیرا پیشروی ها و پیگیری هایی در خصوص خط مرزی انجام گرفته‌است.

رسول‌زاده تصریح کرد: کاشان یک منطقه فرهنگی است و باتوجه به پیشینه تاریخی که دارد نباید نگاهمان نسبت به حدود آن نگاهی سلیقه‌ای و موضعی باشد بلکه نیازمند نگاهی وسیع با دید بالا است تا بتوانیم در پیگیری این مهم فارغ از جهت گیری‌های سیاسی، غیرسیاسی، جناحی وگروهی هماهنگ باشیم اما متاسفانه بیشتر ضربه‌هایی که تا کنون در کاشان خورده‌ایم به آن سبب است که ما در این خصوص هم راستا نبوده‌ایم.

وی افزود: این جلسه به جهت طرح مسئله خط مرزی کاشان و آران وبیدگل برای آگاهی اعضای شورا نمایندگان مردم و اصحاب رسانه برگزار شده تا بتوانیم بطورقانونی راهکارهایی را بیابیم تا با رعایت اصول که می‌تواند بین دو شهرستان مطرح شود جلو برویم.

رسول زاده اذعان کرد: متاسفانه هنوز به آنجایی نرسیدیم که مسئولین دو شهرستان، نمایندگان و شوراهایش با یکدیگر همفکری و هم یاری کنیم تا مشکلات بینمان حل شود به همین سبب با وجود  آنکه در دوره چهارم ۹ میلیارد و در  دوره فعلی حدود ۶ میلیارد برای پروژه کنارگذر هزینه کرده‌ایم این پروژه ناتمام مانده و زیر ساخت‌هایی که آنجا شده درحال نابودی است.

وی خاطره نشان کرد برگزاری جلسات متعدد پیرامون موضوع خط مرزی با حضور نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس،مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک استان در دستور کار قرار خواهد گرفت ،همچنین تمام اسناد و مدارک ثبتی در دست شهرداری برای بررسی دقیق تر و تعیین صحیح حدود مرزی کاشان و آران و بیدگل در اختیار اداره ثبت اسناد و املاک کاشان قرار خواهد رفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.