×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

همه اماکن گردشگری و موزه های استان باز شد جز کاشان

 بازگشایی اماکن گردشگری و موزه های استان از درخواست‌های اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان به ستاد استانی مقابله با کرونا بود که در جلسه اخیر این ستاد بازگشایی این اماکن اعلام گردید.

عامرنیوز : فریدون الهیاری با اشاره به بازگشایی اماکن تاریخی و موزه‌های اصفهان افزود: پروتکل‌های بهداشتی اعم از بهداشت محیط و گندزدایی و ضدعفونی کردن اماکن تاریخی و موزه‌ها با نهایت دقت انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه حضور گردشگران در اماکن تاریخی و موزه‌ها زمان بندی شده است، تصریح کرد: گردشگران با تجهیزات بهداشتی و رعایت فاصله فیزیکی می‌توانند از بناهای تاریخی و موزه‌های اصفهان بازدید کنند.

وی بیان داشت: متناسب با فضای کالبدی اماکن تاریخی و موزه‌ها، ظرفیتی برای بازدید گردشگران تعیین شده و بیشتر از این ظرفیت پذیرش نخواهد شد.

الله یاری از فروش الکترونیکی بلیت اماکن تاریخی و موزه‌ها خبر داد و افزود: بلیت‌ها به صورت آنلاین فروخته می‌شود و هیچ گونه اسکناسی ردوبدل نخواهد شد.

وی اضافه کرد: گردشگران می‌توانند از طریق اپلیکیشن که بر روی تلفن همراه نصب می‌شود، بلیت را خریداری کنند و یا از سیستم الکترونیکی ورودی بناهای تاریخی اقدام به خرید الکترونیکی بلیت کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه فعلاً شهرستان کاشان بنا به شرایط ویژه ای که دارد مشمول بازگشایی اماکن تاریخی و موزه‌ها نیست، گفت: ستاد مقابله با کرونا در شهرستان کاشان و دانشگاه علوم پزشکی کاشان پروتکل‌های بهداشتی اداره کل میراث فرهنگی را بررسی کرده و متعاقباً تصمیم گیری های لازم اتخاد خواهد شد.

وی افزود: موزه‌های خصوصی هم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده می‌توانند به پذیرش گردشگر و بازدید کننده اقدام کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.