×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

هر فردی که فساد را اعلام کند مورد تشویق قرار می‌گیرد

رئیس قوه قضائیه در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم اعلام کرد هر فردی که فساد را اعلام کند مورد تشویق قرار می‌گیرد.عامرنیوز : سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در برنامه گفت‌وگو زنده تلویزیونی از شبکه اول سیما به مناسبت هفته قوه قضائیه که دوشنبه ۲ تیر ماه برگزار شد به تشریح برنامه‌های یکساله خود در دستگاه قضا پرداخت .

رئیس قوه قضائیه درباره سوت زنی اصحاب رسانه، گفت: در قانون اساسی امر به معروف و نهی از منکر آمده است امروز معروف ها فراوان هستند و اجرای عدالت یکی از معروف های مهم است و یکی از منکرهای مهم پارتی بازی و کلاهبرداری است اگر کسی از فسادی مطلع شد باید نسبت به آن عکس العمل نشان دهد.

وی افزود: خودم در برخی از گزارش‌های صدا و سیما موضوع را دنبال می‌کنم و هر دستگاهی باید بخش خود را دنبال کند.

رئیسی ادامه داد: من این اطمینان را می‌دهم کسانی که فسادی را اعلام کنند مورد تشویق قرار می‌گیرد و خبرنگارانی که یک فساد و نارسایی را اعلام کند حتما در امنیت هستند، اما افراد نباید شایعه پراکنی کنند، هر فردی که فساد را متوجه شد و به مسئول مربوطه اعلام کند مورد تشویق قرار می‌گیرد.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: آزادی بیان، آزادی اندیشه، آزادی قلم باید مورد حمایت قانون باشند محدویت ها را قانون مشخص می‌کند اگر قلم شایعه پراکنی کند، محدودیت دارد.

وی تصریح کرد: در برخورد با تخلفات مطبوعات، هیئت نظارت وجود دارد و این هیئت نباید اجازه دهد که آزادی مورد خدشه باشد و تاکید من آن است که اصحاب رسانه خود چارچوب ها را رعایت کنند.

وی با اشاره به جرم سیاسی، گفت: اگر امروز کسی علیه من یا وزیر و مسئولی صحبت کرد علیه نظام نیست ما باید بین جرم امنیتی و سیاسی تفاوت قائل شویم بین اعتراض و اغتشاش تفاوت وجود دارد اعتراض مورد تعقیب نیست ما خود اعلام کردیم هرکسی به ما اعتراض دارد بگوید اما اغتشاش به معنای به هم زدن امنیت کشور است.

رئیسی ادامه داد: تشخیص جرم سیاسی برعهده قاضی است احساس ما این بود که قانون جرم سیاسی اجرایی نمی‌شود و به همین دلیل بخشنامه جرائم سیاسی منتشر شد و یکباره قانون را یادآوری کردیم ما نباید یک موضوع درباره یک فرد را به کل نظام تلقی کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.