×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

نشست کتابداران کاشان با نمایندہ مردم

کتابداران شهرستان کاشان در کتابخانه علی ابن باقر (ع) با حضور نماینده شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی به بیان مشکلات خود پرداختند.

عامرنیوز :  سید جواد ساداتی نژاد در نشست با کتابداران شهرستان کاشان در کتابخانه علی ابن باقر (ع) ضمن تبریک هفته کتاب و کتابدار گفت: کاشان بدلیل وجود اصالتهای فرهنگی و هنری که ریشه در فرهنگ مردم و بزرگان این منطقه دارد، همواره جایگاه ویژه‌ای داشته و همین موضوع باعث شده تا با وجود بروکراسی شدید اداری در استان اصفهان، نه تنها از جمعیت کاشان کاسته نشده بلکه بر جمعیت آن افزوده و روز به روز جایگاه آن برجسته‌تر شده است.
نماینده شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات کتابخانه های کاشان گفت: بدلیل غنای فرهنگی منطقه و اصالت خانوادگی و سنت های اصیل اسلامی، مردم این منطقه به کمک همدیگر توانستند بخش عظیمی از مشکلات آموزشی، بهداشتی، عمرانی و رفاهی خود را برطرف کنند و رشد و توسعه این منطقه را رقم بزنند.
همچنین عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان ظرفیت خیرین منطقه افزود: باتوجه به بروکراسی اداری و نبود اعتبار دولتی برای برطرف شدن مشکلات حوزه کتاب و کتابخوانی در بخش های مختلف، باید از ظرفیت خیرین استفاده کنیم.
وی با بیان خاطراتی از کمک های خیرین در کاشان و دانشگاه تهران و ضمن قول مساعد برای پیگیری مشکلات کتابخانه های کاشان اظهار داشت: برای حل مشکلات این حوزه کمیته خیرین حوزه کتاب و کتابخانه در اداره کتابخانه کاشان تشکیل و لیست خیرین حامی کتاب و کتابخانه تهیه شود و از افرادی که حتی با اهدای یک کتاب به کتابخانه کمک کرده اند تجلیل و تکریم شوند.
وی در پایان در مورد نیم درصد درآمد شهرداری ها و تهیه کتب کمک درسی توضیحاتی را برای کتابداران ارائه نمود.
در ابتدای این دیدار، کتابداران به بیان مشکلات کتابخانه های خود پرداختند و سرکار خانم واسعی، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی کاشان ضمن خوشامدگویی ابراز داشت: آمار اعضا و امانت کتابخانه های کاشان در سال ۹۸ از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.
زینب سادات واسعی گفت: در کاشان نیاز به تاسیس کتابخانه ای مرکزی داریم تا در آن مجموعه بتوانیم به خدمات رسانی اعضا در زمینه های مختلف بپردازیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.