×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

نخستین جشنواره منطقه‌ای موسیقی سنتی مهر کاشان برگزار می شود

فراخوان نخستین جشنواره منطقه‌ای موسیقی سنتی مهر کاشان منتشر شد.

عامرنیوز : مدیر عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از انتشار فراخوان «نخستین جشنواره منطقه‌ای موسیقی سنتی مهر کاشان» خبر داد و گفت: این رویداد هنری به عنوان آزمون هنری است که ۲۵ تا ۲۹ فروردین سال آینده امکانی برای ایجاد فرصت برابر و رقابتی سازنده در بین هنرمندان رشته موسیقی فراهم می کند.

مرتضی والی‌زاده با اشاره به اینکه جشنواره « منطقه‌ای موسیقی سنتی مهر کاشان» با تلاش شورای هنر شهرداری و با همکاری آموزشگاه‌های موسیقی با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان برگزار می‌شود، ایجاد انگیزه برای تلاش و تکاپوی بیشتر در میان نسل جوان و موسیقی‌دانان و همچنین ارزیابی سطح کیفی آثار را از جمله رویکردهای انجام این رویداد عنوان کرد.

نائب رئیس شورای هنر شهرداری کاشان، با بیان اینکه نخستین جشنواره در حوزه موسیقی سنتی ایران و کلاسیک در دو بخش اصلی رقابتی شامل تکنوازی، گروه‌نوازی و آوای برتر و یک بخش جنبی غیر رقابتی با موضوع آزاد و در بخش ویژه نواهای حماسی در راستای بزرگداشت مقام شامخ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و موضوع تحکیم خانواده اجرا می‌شود، گفت: در بخش رقابتی جشنواره گروه‌های سنی ۷ تا ۱۵ سال، ۱۶ تا ۲۵ و ۲۵ سال به بالا با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی، رونق بخشیدن به حیات موسیقی، ایجاد انگیزه برای استمرار کارهای هنری و ایجاد فضایی مناسب برای تعاملات هنری را از مهم‌ترین نکات برگزاری این فستیوال فرهنگی هنری ذکر کرد که امکان مشارکت گسترده استادان برجسته موسیقی را فراهم کرده است.

مدیرعامل سازمان با بیان اینکه شرکت کنندگان ملزم به تکمیل فرم ثبت‌نام، ارسال لوح فشرده- فیلم- متن اثر، عکس و ارائه فهرست کامل اسامی گروه به همراه سوابق و اطلاعات مورد نیازبه دبیرخانه جشنواره هستند، خاطر نشان کرد: بر اساس فراخوان منتشر شده مهلت ارسال آثار تا ۳۰ بهمن‌ماه و مشخص شدن نتایج داوری ۲۵ اسفندماه سال‌جاری اعلام شده است.

والی‌زاده افزود : سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان به عنوان دبیرخانه جشنواره واقع در کاشان- بلوار دانش– بلوار دانشجو- با شماره تلفن ۵۵۴۲۴۸۰۰ آماده پاسخگویی به سوالات متقاضیان حضور در جشنواره است و شرکت کنندگان می‌توانند هرگونه اطلاعات تکمیلی پیرامون فراخوان و شرایط برگزاری را از شبکه‌های اجتماعی به نشانی kashanfarhangi@ و @honarmandankashan دریافت کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.