×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

موج جدید کرونا قدرت سرایت بسیار بیشتری دارد

برای جلوگیری از گرفتار شدن در موج های کرونا،  تزریق واکسن را جدی تر بگیریم.

عامرنیوز : دکتر مهدی دلاوری در جلسه اضطراری ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی کاشان که با حضور نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه محترم کاشان و نماینده مردم شریف کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: افرادی که در اولویت های سنی اعلام شده هستند لازم است در اسرع وقت با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir نسبت به ثبت نام اقدام نمایند تا براساس نوبت تعیین شده تزریق واکسن انجام شود.
معاون بهداشت دانشگاه، بر لزوم توجه و اهتمام گروه های هدف برای تزریق واکسن کووید ۱۹ تاکید کرد.
دکتر دلاوری، به شیوع گسترده کرونای هندی (دلتا) در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل اشاره کرد و افزود: موج جدید قدرت سرایت بسیار بیشتری دارد و فرد مبتلا در ابتدا علائمی شبیه سرماخوردگی دارد.
وی تصریح کرد: اگرچه توانمندی های ما در مقابله با این ویروس منحوس افزایش یافته است و کادر حوزه سلامت تمام قد ایستاده اند ولی نیازمند همراهی مردم و مسئولین در این راستا می باشیم.
معاون بهداشت دانشگاه، افزایش بستری بیماران غیرکرونایی با حال وخیم را از دیگر دغدغه های حوزه سلامت عنوان کرد و ادامه داد: بیماران غیر کرونایی به خاطر ترس از ابتلا به کرونا، درمان را رها کرده و زمانی که حالشان وخیم می شود و در شرایط نامناسب جسمی قرار می گیرند به بیمارستان مراجعه نموده و بستری می شوند.
دکتر دلاوری، با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از شهروندان خواست جهت حفظ سلامتی خود و اطرافیان از حضور در اماکن شلوغ و دورهمی ها خودداری نمایند.
نماینده مردم شریف کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، با ابراز نگرانی از موج جدید شیوع ویروس کووید ۱۹ اظهار داشت: با توجه به تغییر شرایط و جو روانی جامعه و کاهش ترس مردم، بایستی برای مقابله با این سویه جدید راهکارهای متفاوتی نسبت به قبل اتخاذ کنیم.
دکتر سید جواد ساداتی نژاد، به اهمیت واکسیناسیون جامعه اشاره کرد و گفت: با آگاه سازی مادران در خانواده می توان در پیشگیری از این ویروس منحوس موثر بود.
وی، ضمن تشکر از زحمات کادر حوزه سلامت تصریح کرد: از همه توان و ظرفیت های خود در پیشگیری و مقابله با این ویروس بهره می گیریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.