×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

مواد مخدر ابزاری در دست استکبار جهانی برای فشار به کشورهاست

فرماندار ویژه شهرستان کاشان ضمن اشاره به پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: موضوع مواد مخدر به عنوان یک تجارت کثیف و به عنوان ابزاری در دست استکبار جهانی است و از این رو وضعیت بدی را در تمامی کشورهای جهان شاهد هستیم، چراکه مصرف و توزیع مواد مخدر در حال توسعه و افزایش است.عامرنیوز : فرماندار ویژه شهرستان کاشان ضمن اشاره به پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: موضوع مواد مخدر به عنوان یک تجارت کثیف و به عنوان ابزاری در دست استکبار جهانی است و از این رو وضعیت بدی را در تمامی کشورهای جهان شاهد هستیم، چراکه مصرف و توزیع مواد مخدر در حال توسعه و افزایش است.

علی اکبر مرتضایی با بیان اینکه مواد مخدر به عنوان یک مکانیسم ابزاری است و برای در فشار قراردادن جوامع استفاده می‌کنند، افزود: به نوعی تلاش می‌کنند تا جوامع را از درون به نابودی بکشانند و نیروی انسانی ما، جوانانی که برخی از آن‌ها نیز تحصیل کرده هستند به واسطه مواد مخدر از باورهای خود دور کنند.

مرتضایی ضمن اشاره به آمار و ارقام مربوط به مواد مخدر ابراز داشت: آمار می‌گوید در حدود ۲۶۹ میلیون نفر یعنی حدود پنج درصد از مردم جهان به مواد مخدر اعتیاد دارند و به همین نسبت در کشورها با توجه به دوری یا نزدیکی به مراکز تولید و توزیع همین وضعیت را دارند.

وی با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر می‌تواند تبعات بسیار شدیدی در مسائل اقتصادی و اجتماعی داشته باشد، گفت: به دلیل نزدیکی به مراکز تولید از ۱۸۵تن تولید در سال ۲۰۰۱ میلادی، تولید مواد مخدر تبدیل به شش هزار و ۴۰۰تن در سال ۲۰۱۸ در انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی و گسترش آن زنگ هشداریست برای دولت ها و مردم تا اقدامات عاجلی را انجام دهند.

مرتضایی تصریح کرد: در ایران حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به صورت تفننی یا دائم به این بلا گرفتار شدند که خسارت بهداشتی برای کشورمان از جمله توسعه بیماری‌های جسمی و روانی و شیوع بیماری‌های عفونی مثل ایدز و غیره به ارمغان داشت.

علی اکبر مرتضایی رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کاشان ضمن اشاره آثار سوء مصرف مواد مخدر تاکید کرد: مرگ و خسارت‌های اجتماعی مثل بزهکاری‌های همسر آزاری ، طلاق، کودک‌آزاری، قتل عمد، نزاع، خشونت و‌ جرایم منکراتی، مالی، اخراج موقت، دائم و بیکاری‌های به وجود آمده از ثمرات اعتیاد است.

فرماندار کاشان ضمن اشاره به خسارت‌های زیاد اقتصادی به کشور افزود: دست‌کم ۱۶۷هزار میلیارد تومان به بودجه عمومی کشور از هزینه‌های فرد مصرف‌کننده مواد و همچنین هزینه‌های جامع و نیروی کار را از بین برده است و از جمله خسارت‌های فرهنگی ایجاد باورهای غلط در نوجوانان و استفاده از مواد مخدر برای رهایی با القای تبلیغات غلط از ماهواره‌هاست.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی بیگانگان اشاعه پیدا کرده است، افزود: مشکلات امنیتی و سیاسی هم در ایران از طریق مواد مخدر داشتیم که از جمله تهدید علیه حاکمیت ملی و افزایش جرایم سازمان‌یافته و همچنین ایجاد اپوزیسیون‌هایی که از سوی مخالفان ضد جمهوری اسلامی ایران از این طریق انجام می‌شود.

مرتضایی ضمن تاکید بر لزوم دغدغه‌مندی، حساسیت و مشارکت موثر و حداکثری تمامی نخبگان، مسئولان و أصحاب اندیشه و مراکز علمی دانشگاهی گروه‌های مرجع سازمان‌های مردم نهاد و سایر آحاد جامعه در جهاد مقدس مبارزه با مواد مخدر ابراز داشت: این مهم به منظور اجتماعی شدن مبارزه و همچنین جدیت در اجرای طرح یاریگران زندگی با تقویت و گسترش اقدام‌های فرهنگی و پیشگیری است.

وی ضمن تاکید بر احصاء مشکلات منطقه کاشان در حوزه مواد مخدر توسط نهادهای مسئول گفت: با توجه به اینکه ما در منطقه کاشان برای انجام وظایف نیازمند اعتبارات و زیر ساخت های لازم هستیم تا در این منطقه با شناسایی مشکلات اولویت بندی و زمان بندی آن تلاش بیشتری داشته و با جدیت بیشتر در خدمت مردم باشیم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.