×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

مقام اول شراره در شمعدانی ها به عزیز رسید

 ۳۶۵ اثر فیلم کوتاه داستانی از ۲۹ استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که با نظر هیات داوران ۳۶ اثر به بخش مسابقه راه یافتند و در نهایت ۹ اثر به عنوان برگزیده ملی انتخاب شدند.

عامرنیوز :  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در آیین تقدیر از منتخبان جشنواره شراره در شمعدانی ها گفت: طبق قانون اساسی دستگاه قضا وظیفه پیشگیری از جرم را برعهده دارد و برای این مهم می‌توان از ظرفیت هنر استفاده کرد.

«بهروز اکرمی» افزود: آسیب‌های اجتماعی در هر جامعه‌ای مبحثی پیچیده است و نمی‌توان با آن ساده برخورد کرد و باید از همه ابزار و ظرفیت‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره گرفت.

وی اظهار داشت: هرچه قدر در قالب هنر به کاهش آسیب‌های اجتماعی پرداخته شود، کم است و باید دامنه فعالیت‌ها را گسترش داد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز گفت: امروز هنرمندان با استفاده از تکنیک هنر به دنبال احیای روحیه توجه به احساس در جامعه هستند تا به افعال مجرمانه با زبان هنر «نه» بگویند.

حجت الاسلام «سید عبدالمهدی موسوی» افزود: باید از همه ظرفیت‌های هنری برای کاهش پیامدهای افعال مجرمانه استفاده کرد.

وی اظهار داشت: هنرمندان نسبت به مشکلات، ناهنجاری و جرم در جامعه بی‌تفاوت نیستند و از نگاه و دریچه هنر به دنبال کاهش آسیب هستند.

فیلم «بی گدار» به کارگردانی «رویا نژاد سجادی» از اهواز، فیلم «پل پل» به کارگردانی «شمس الله دایی زاده»  از اراک، فیلم داستانی کوتاه «روزنامه» به کارگردانی «مهران امیرحسینی» از تهران، فیلم «شمشیرچوبی» به کارگردانی مشترک «بهزاد علوی» و «سوسن سلامت» از کرج، فیلم «اسکارلت» به کارگردانی«جواد حکیمی» از قم، فیلم«چشم» به کارگردانی «مهشاد ولی» از قم به عنوان منتخبان جشنواره معرفی شدند.

فیلم «این سو و آن سو» به کارگردانی «لیدا فضلی» از تهران، فیلم«پذیرفتن» به کارگردانی «مصطفی صادقیان» از اراک نیز از دیگر آثار برگزیدگان جشنواره بود.

مقام اول جشنواره نیز به فیلم کوتاه«عزیز» به کارگردانی« سیدمهدی موسوی» از کاشان تعلق گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.