×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

مشاغل آسیب دیده از کرونا می توانند در سامانه کارا ثبت نام کنند + لیست مشاغل

 سامانه کارا برای ثبت نام مشاغل آسیب دیده از کرونا و سامانه بهین یاب برای اشتغال طرح های تولیدی شهرستان کاشان مجدا فعال شده است.

عامرنیوز : معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان کاشان گفت: سامانه کارا برای ثبت نام مشاغل آسیب دیده از کرونا و پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده و تمامی صاحبان مشاغل متضرر شده از وضعیت فعلی شیوع بیماری می‌توانند تا پایان شهریور ماه در سامانه کارا ثبت نام کنند.

مشاغل آسیب دیده از کرونا می توانند با مرجعه به سامانه کارا به نشانی اینترنتی kara.mcls.gov.ir  اطلاعات خود را به ثبت برسانند.

مسعود خاندایی در سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان کاشان اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ شهرستان کاشان رتبه نخست پرداخت تسهیلات کرونایی کشور را از آن خود نمود که این امر با همت و همکاری مستمر مجموعه مدیریت شهرستان و بانک های عامل برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی رقم خورد.

وی در ادامه بیان داشت: نرخ سود تسهیلات کرونایی ۱۲ درصد می باشد که به صورت هفتگی اطلاعات این سامانه بررسی و به درخواست های متقاضیان رسیدگی و اطلاع رسانی می شود.
خاندایی اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا، خسارت و آسیب های بسیاری به صنوف مختلف تولیدی و خدماتی وارد نمود که امیدواریم با کمک مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی از این دوران سخت عبور کنیم و مردم و صاحبان مشاغل به شرایط عادی زندگی خود بازگردند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان در ادامه به فعالیت مجدد سامانه بهین یاب نیز اشاره کرد و افزود: سامانه بهین یاب برای اشتغال طرح های تولیدی است که کلیه بنگاه های اقتصادی دارای مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و گردشگری، جهاد کشاورزی، صنوف دارای مجوز که دارای طرح های نیمه تمام با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند می توانند با ثبت نام خود در این سامانه نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

مسعود خاندایی در ادامه به سومین جلسه کارگروه رفع موانع تولید شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان هر دو هفته یکبار و با هدف رفع مشکلات تولید کنندگان و با حضور مدیران دستگاه های مربوطه تشکیل می شود که بیش از ۹۰ درصد مصوبات این کارگروه به نتیجه رسیده است.

معاون فرماندار ویژه کاشان رسیدگی به مشکلات شرکت های کیمیا پلمیر صبا، گروه تبدیلی سنگ کویر، شرکت آلومنیوم سیلک، شرکت مدیریت انرژی خورداد، گروه صنعتی بافت خوب و شرکت اشل در خصوص مشکلات و مسائل با ادارات برق، آبفا، جهاد کشاورزی، گاز و امور مالیاتی مورد بررسی و احصاء و به حصول نتیجه و صدور مصوبه برای رفع موارد رسید.

گفتنی است مشاغل آسیب دیده از کرونا شامل مراکز آموزشی، آموزشگاه‌ها و مهدکودک‌ها (به غیر از مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی)، مراکز فرهنگی، هنری و رسانه‌ای (غیردیجیتال)، موزه‌ها، سینما‌ها و تئاتر‌ها، مراکز تفریحی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها، مراکز ورزشی، باشگاه‌ها و مراکز ورزشی آبی، پارک‌های آبی و استخر‌ها، نمایشگاه‌های تجاری اعم از عمومی، تخصصی و بین المللی و همچنین مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشی، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، خدمات بین راهی، زائر سراها، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری، زیارتی و آژانس‌های مسافرتی، شرکت‌های حمل و نقل مسافر برون شهری، مراکز پذیرایی، تالار‌های پذیرایی، رستوران‌ها، چایخانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، مراکز طبخ غذا قنادی، شیرینی‌پزی، آبمیوه و بستنی فروشی، آرایشگاه‌های مردانه، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، مراکز فروش انواع پوشاک، کفش، خرازی، خیاطی، مراکز فروش کادویی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی، لوازم‌التحریر، مراکز توزیع صنایع دستی، مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان و تزئینات داخلی ساختمان، آتلیه و عکاسی، مراکز عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی می شود که می توانند از تسهیلات کرونایی بهره مند شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.