×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

مرمت بخشی از دیوارهای خانه بروجردی ها انجام  شد

مرمت بخشی از دیوارهای خانه بروجردی ها انجام شد.

عامرنیوز : مهران سرمدیان گفت: قسمتی از دیوارها و جداره های خانه بروجردی که متأسفانه دچار آسیب شده بود ، با اختصاص بخشی از اعتبارات ملی به مبلغ ۵۵۰میلیون ریال (۵۵میلیون تومان) مرمت شد.

معاون مدیرکل و رییس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کاشان با اعلام این خبر افزود: خانه تاریخی بروجردی را می توان مشهورترین خانه تاریخی ایران دانست که به سمبل شهر کاشان تبدیل شده است.

وی گفت: این خانه به دلیل  دارا بودن ویژگی ها و ارزشهای والای معماری ایرانی، به کارگیری بسیاری از فنون و مهارتهای معماری سنتی و دارا بودن تزیینات متنوع و هنرمندانه و نوآوری، نبوغ و خلاقیت شگرف معمارانه در ساخت آن به ویژه در ترکیب منحصر به فرد و استثنایی بخش تابستان نشین و مجموعه سرپوشیده بنا،  یکی از ارزشمندترین خانه های تاریخی ایران و تقریبا معروف ترین بنای مسکونی ایران به شمار می رود که در تاریخ ۱۳/۰۳/۱۳۵۴ به شماره ۱۰۸۳ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

سمیه فرهادی مسئول دفتر فنی اداره میراث فرهنگی کاشان نیز افزود : از جمله آیتم های اجرایی این پروژه ، تراشیدن بدنه های فرسوده راهروهای ورودی و بخشی از بدنه های حیاط بیرونی ،اجرای کف فرش دالان ورودی شامل برچیدن موزاییک فرش ها و اجرای کف فرش سنتی با آجر ختایی به همراه بندکشی، اجرای اندود و سفیدکاری جداره ها ، مرمت بند کشی ها و اجرای روغن برزک کلیه دربهای چوبی می باشد.

گفتنی است خانه تاریخی بروجردی از نظر محبوبیت جاذبه توریستی در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به عنوان انتخاب برتر یونسکو اعلام شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.