×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: مردم منطقه فین و کاشان مسؤولیت مهمی در قبال شهادت امام باقر(ع) که به دعوت مردم منطقه کاشان لبیک گفت و فرزند خودش سلطانعلی را بعنوان نماینده خود به کاشان اعزام کرد دارند.

به گزارش پایگاه خبری فین به نقل از خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان با اشاره به اینکه جنایات آل سعود به اوج خود رسیده است، گفت: حاکمان آل سعود از سکوت مرگبار قدرت ها و سازمانهای بین المللی سوء استفاده کرده و قساوت و سنگدلی خود را به اوج رسانیدند.

وی افزود: کشتار بیرحمانه اطفال و دانش آموزان یمنی و حمله نظامی هواپیماهای آمریکا و ائتلاف آمریکا و عربستان سعودی به اتوبوس حامل دانش آموزان خشم جهانیان را برافروخته است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه آل سعود با جنایات خود زمینه نابودی خود را فراهم کرده است، یادآور شد: جنایات عربستان سعودی در یمن به ویژه شهادت دانش آموزان یمنی نه تنها اشک مسلمانان بلکه اشک غیر مسلمانان را نیز در آورده است بطوریکه نماینده سازمان ملل هنگام بازدید از محل شهادت دانش آموزان را به شدت متأثر کرد.

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به فرازهایی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با اقشار مختلف مردمی، گفت: امروز در حالیکه برخی در کشور معتقد هستند کشور به بن بست رسیده است و خروج از این بن بست را در گرو مذاکره با آمریکا اعلام می کنند، رهبر معظم انقلاب اعلام کرد هیچ بن بستی در کشور وجود ندارد و مسؤولان سه قوه باید با تلاش و کار مشترک و استفاده از کارشناسان مشکلات و فشارها را از مردم بردارند.

وی افزود: بسیاری از کارشناسان اقتصادی و مسؤولان معتقد هستند، مشکلات اقتصادی اخیر مربوط به تحریم های آمریکا نیست بلکه ناشی از مسائل درونی و نحوه مدیریت در کشور است.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: برخلاف تصور برخی که معتقدند اگر جمهوری اسلامی ایران تن به مذاکره با آمریکا ندهد با گزینه نظامی آمریکا روبرو خواهیم شد، رهبر معظم انقلاب فرمانده کل نیروهای مسلح ایران تأکید کرد جنگ رخ نخواهد داد و مذاکره هم نخواهیم کرد و ملت ایران همچنان که تاکنون از مراحل سخت کشور عبور کرده است از این مرحله نیز عبور خواهیم کرد.

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به فرارسیدن روزعرفه از این روز بعنوان یک روز بزرگ نام برد وگفت: روز عرفه روز معرفت افزایی، ذکر، دعا، روز خلوت با خدا و روز انس با خدا است و گناهان هرکس در شب قدر بخشیده نشده است در این روز بخشیده می شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به فرا رسیدن شهادت مظلومانه امام باقر(ع) و تسلیت این روز به امام عصر(عج)، رهبری، حوزه های علمیه، دانشگاهیان و شیعیان جهان، گفت: مردم منطقه کاشان و فین و مشهد اردهال کاشان مسؤولیت مهمی در قبال شهادت امام باقر(ع) که به دعوت مردم منطقه کاشان لبیک گفت و فرزند خودش سلطانعلی را بعنوان نماینده خود به کاشان اعزام کرد دارند.

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره سالروز آتش زدن مسجد القصی در بیت المقدس از سوی صهیونیست های متعصب و نامگذاری ۳۰ مرداد بعنوان روز جهانی مسجد، ابراز کرد: این حرکت سبب خشم و انزجار مسلمانان سراسر جهان شد و در آن زمان امام خمینی(ره) در نجف اقدام صهیونیست ها را محکوم کرد و اعلام کرد آتش زدن مسجد القصی برای مسلمانان و نسل های آینده اسلام  سند بزرگی برای اثبات دشمنی اسرائیل با اسلام است.

وی افزود: تدبیر امام خمینی(ره) عدم بازسازی مسجد القصی بود تا به عنوان سند مظلومیت اسلام برای نسل آینده باشد، اما در آن زمان پادشاه ایران با جمع آوری پول برای بازسازی مسجد القصی و محو سند جنایات صهیونیست اقدام کرد.

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به سالروز کودتای انگلیسی آمریکایی در ایران از این روز به عنوان یکی از روز های تلخ ملت ایران نام برد و گفت: یکی از وظایف ما اطلاع از تاریخ گذشته ایران به ویژه در چند قرن اخیر که جنگهای مختلفی در منطقه رخ داده است بوده و طلاب جوان، دانشجویان، فرهنگیان، گروه های سیاسی، تشکل های سیاسی باید از تاریخ و سرنوشت گذشته ملت ایران آگاهی داشته باشند.

وی افزود: آمریکایی ها در سالروز کودتای ۲۸ مرداد یک گروه ویژه را مأمور بررسی و ارزیابی و کار کارشناسی تهدیدهای جمهوری اسلامی ایران کرده است که باید آماده مقابله با توطئه های دشمن بود و توجه خود را مشغول کارهای جزئی نکرده و از هر گونه حرفی که سبب اختلاف و تفرقه شود خودداری کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر اتحاد و وحدت بین همه گروه ها و جناح های سیاسی، گفت: همه شما مسلمان و فرزندان اسلام و ایران هستید و اختلاف و نزاع و دعوا برای کشور سم است.

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به سالروز ورود آزادگان سرافراز به سرزمین اسلامی ایران، گفت: این روز بزرگ در تاریخ ملت انقلاب اسلامی ایران حائز اهمیت است چرا که در روز های دفاع مقدس، بازگشت آزادگان دور از انتظار بود و در تصور کسی نبود جنگ به پایان برسد و آزادگان به میهن اسلامی برگردند.

وی همچنین با اشاره به این فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه، آزادگان آبروی ملت ایران را حفظ کردند، افزود: زبان و بیان عاجز از ترسیم مقام بلند پایه عزیزان آزاده ای است که برای اعتلای کلمه حق و دفاع از اسلام و کشور اسلامی ایران جانبازی کردند.

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: وظیفه همگان، مسؤولان و مدیران کشور است تا نسبت به جایگاه و مقام شایسته آزادگان، رزمندگان اسلام و خانواده های شهدا اهتمام ویژه داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.