×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

مدیر امور برق شهرستان کاشان در جلسه شورای اداری روز چهارشنبه گفت: امسال مدیریت مصرف باید به جد و بیش از سال پیش صورت گیرد، در غیر این صورت احتمال کمبود نیرو و خاموشی در اوج فصل گرما دور از انتظار نیست.

به گزارش پایگاه خبری فین به نقل از کاشان نیوز مدیر امور برق شهرستان کاشان در جلسه شورای اداری روز چهارشنبه گفت: امسال مدیریت مصرف باید به جد و بیش از سال پیش صورت گیرد، در غیر این صورت احتمال کمبود نیرو و خاموشی در اوج فصل گرما دور از انتظار نیست.

علیرضا عرب بیگی افزود: بیش از ۱۵ درصد نیروگاه‌های کشور آبی است و با توجه به کاهش بارش‌ها تنها نزدیک به ۵۰ درصد تولید برق خواهیم داشت که برای جلوگیری از قطعی‌ها درمجموع ۶ هزار مگاوات مصرف نهایی باید کاهش یابد.
وی بیان کرد: سال گذشته مصرف کل کشور ۵۵ هزار مگاوات بود که به‌رغم مشکلات صنایع، دستگاه‌ها و تعداد محدودی از کشاورزان همکاری داشتند و ازاین‌رو خاموشی به مردم تحمیل نشد.
مدیر امور برق شهرستان کاشان اضافه کرد: کاهش ۱۰ درصد مصرف برق ازجمله در دستگاه‌های دولتی باید در دستور کار قرارگرفته و همچنین باید نزدیک به ۲۰ درصد از برق موردنیاز خود را از صفحه‌های خورشیدی تأمین کنند.
او ادامه داد: دولت برای بخش غیردولتی نیز در این زمینه گام‌های خوبی برداشته و ازجمله نسبت خریداری برق از تولیدکنندگان خانگی تا سقف ۲۰ کیلووات اقدام می‌کند.
عرب بیگی گفت: هر کیلووات برق تولیدی از صفحه‌های خورشیدی هشت هزار ریال خریداری می‌شود که ۱۳ برابر بیش از قیمت کنونی فروش برق است و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در صورت حرکت در این مسیر حمایت می‌شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.