×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

قطع صله رحم سبب تسریع در نابودی و نزدیکی مرگ است

به گزارش پایگاه خبری عامرنیوز حجت الاسلام نصرالله زاده چهارشنبه شب در جلسه اهالی فین که در مشهد اردهال  برگزار شد در خصوص احترام به پدر و مادر گفت: رضایت درگاه الهی مشروط به احترام به والدین است.

ایشان افزود: امام رضا علیه السلام می فرمایند: خداوند سه امر را مقارن سه امر دیگر قرار داده است درقسم اول پذیرش نماز را با دادن زکات و صدوقه و انفاق مورد رضایت و پسند حضرت می باشد

وی ادامه دادند: همه می دانیم نماز یک امر عبادی است که بر هر فرد واجب می باشد اما خداوند در این روایت امام رضا علیه السلام زلف این نماز را به دادن زکات و صدقه و انفاق و همیاری و همدلی با انسان های نیازمند قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین نصرالله زاده گفت: خداوند در قرآن امر به شکر و سپاس خود و احترام به پدر و مادر نموده است تا آنجا که می فرماید: لا تقل لهما اف، کوچکترین بی احترامی را جایز نمی داند لذا حضرت حق برای رعایت این نکته اخلاقی، رضایت و شکر به درگاه خودش را مشروط به احترام والدین قرار داده است.

ایشان افزودند: در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده است: به خدا پناه می‌بریم از گناها‌نی که مایه تسریع نابودی است، مرگ‌ها را نزدیک و شهرها را از ساکنین، خالی می‌سازد و آن گناهان، قطع رحم، آزردن پدر و مادر و ترک احسان و نیکی (به آنان) است.

ایشان افزود: بحث تقوا و پرهیزگاری که در قرآن بسیار به آن اشاره شده است و عظمت زیادی دارد زلفش به صله رحم گره خورده است و کسی که صله رحم را قطع کند وعده عذاب دردناک برایش داده شده است.

وی با اشاره به آیات ۲۰ الی ۲۵ سوره رعد افزود: خداوند بشارت بهشت میدهد به کسانی که در کنار خشوع و خوف الهی به صله رحم و پیوند و دوستی با قامیل و وابستگان اهتمام ویژه قائل هستند و در مقایل کسانی که قطع می کند آنچه را خداوند امر به صله نموده است وعده لعن و عذاب شدید الهی را می دهد.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.