×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

قدرت سرایت و انتقال کروناویروس بسیار زیاد است

قدرت سرایت کروناویروس جدید بسیار بالاست و هر نفر می تواند در آن واحد ۳ تا ۴ نفر دیگر را مبتلا کند.

عامرنیوز : نشست خبری با حضور نماینده وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و دیر مرکز مدیریت بحران و کنترل حوادث فرمانداری ویژه کاشان در ساختمان ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

محمد توکلی نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در کاشان در پاسخ به این سوال یکی از خبرنگاران که آیا منشا ویروس کشور چین است گفت: داده های موجود با کشور چین برابر است.

دکتر محمد توکلی رسانه را به عنوان بازوی کلیدی در رفع این بیماری دانست و بیان نمودند قدرت سرایت کروناویروس جدید بسیار بالاست و هر نفر می تواند در آن واحد ۳ تا ۴ نفر دیگر را مبتلا کند.

نماینده وزارت بهداشت در کاشان ادامه دادند امیدبخشی و اطلاع رسانی صحیح می تواند به از بین بردن این ویروس کمک بسیاری نماید.

دکتر توکلی اضافه نمودند ۶ درمانگاه شبانه روزی جهت شناسایی نفرات وجود دارد و درمانگاه های تامین اجتماعی تا ساعت  ۱۲ شب باز می باشد و همچنین درحال ساخت و جانمایی نقاهتگاه جهت طی دوره درمان هستیم.

در ادامه سیدعلیرضا مروجی اظهار نمودند میزان شیوع بیماری در کاشان ۳.۳ در ده هزار نفر است و میزان مرگ و میر بر اساس کل مبتلایان در کاشان دو درصد است و روند کاهش بستری در جریان است اما به معنای کم شدن فشار نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کردند تعداد  بستری ها بیش از ۸۰۰ نفر بوده است و تعداد ۱۶ نفر نیز ترخیص شده اند.

در پایان جواد مزروعی گفت: روزانه صدهزار ماسک در کاشان توزیع می شود و درحال افزایش شرکت های تولیدی ماسک در کاشان هستیم.

مدیر مرکز مدیریت بحران و کنترل حوادث فرمانداری ویژه کاشان نیز در این نشست با اشاره به اینکه مردم ماسک و دستکش‌های آلوده را در پاکت زباله ی بسته قرار بدهند از مردم خواست زباله‌ها را بین ساعت ۲۱ تا ۲۴  بیرون بگذارند تا جمع آوری شود.

جواد مزروعی همچنین از عدم تشکیل ستاد تسهیلات نوروز۹۹ خبر داد و گفت: نفرات مستقر در مبادی ورودی شهرستان به صورت مرتب میزان تب همشهریان را اندازه گیری می کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.