×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

۷۱ مرکز درمان اختلال مصرف مواد در منطقه کاشان فعالیت دارند

معاون درمان دانشگاه، از فعالیت ۷۱ مرکز درمان اختلال مصرف مواد در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

عامرنیوز : دکتر محمد حاجی جعفری در نشست خبری هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت:  ۶۸ مرکز خصوصی و ۳ مرکز دولتی در خصوص درمان اختلال مصرف مواد در شهرستان های کاشان و آران وبیدگل فعالیت می کنند.

وی، تعداد زنان تحت درمان مراکز دولتی را ، ۱۹ نفر و تعداد مردان را ۳۰۸ نفر برشمرد و افزود: ۱۴۹ زن و ۸۶۹۵ مرد در مراکز خصوصی تحت درمان می باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه بیشترین مصرف مواد در معتادان به ترتیب، ترکیبات اپیوئیدی که شامل تریاک، شیره، هروِئین، سوخته تریاک و کراک و محرک ها شامل شیشه و حشیش و … می باشد، تصریح کرد: سطح تحصیلات مصرف کنندگان زیر دیپلم بیشتر از دانشگاهی می باشد.

ایشان یکبار استفاده از مواد مخدر در نوجوانان و جوانان را مساوی با به دام افتادن در اعتیاد دانست و افزود:  متاسفانه مصرف مواد مخدر در بین نوجوانان وجوانان رواج پیدا کرده است.

دکتر حاجی جعفری، درمان، آموزش و نظارت را از فعالیت های دفتر پیشگیری و درمان اختلال مصرف مواد معاونت درمان دانشگاه برشمرد و ادامه داد: پذیرش مددجویان بعد از آزادی از زندان،  تزریقی ها  ،پذیرش بیماران HIVو هپاتیتی ارجاعی از مرکز مشاوره بیماری های رفتاری و پذیرش مددجویان بی بضاعت و کارتن خواب از اولویت های پذیرش بیماران در مراکز دولتی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان درمان نگهدارنده با متادون، درمان نگهدارنده با بوپرونورفین و درمان با اپیوم تینکچر(شربت تریاک) را سه نوع درمان برای بیماران مورد پذیرش در مراکز ترک اعتیاد عنوان کرد.

معاون درمان در پایان، با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی از طریق اصحاب رسانه و فرهنگ سازی در راستای پیشگیری از مصرف مواد به ویژه در بین نوجوانان گفت: آگاهی بخشی در این زمینه بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: امروز همه ما اعم از شهروندان و مدیران حوزه های فرهنگی و اجتماعی مکلف هستیم در زمینه سالم سازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از تمامی فرصت های در اختیار، استفاده کنیم.

دکتر حاجی جعفری، با بیان اینکه تبیین عالمانه پیرامون آسیب های مواد مخدر از طریق مجاری اثرگذار از جمله اقدامات عمده در حوزه پیشگیری باید باشد، گفت: اگر در حوزه پیشگیری خوب عمل کنیم، نیاز به اقدامات مقابله ای نخواهیم داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.