×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

فاصله گذاری هوشمند در کاشان مورد توجه قرار نگرفته است

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان گفت : فاصله گذاری هوشمند می تواند بیش از ۹۵ درصد امکان ابتلا به بیماری را بکاهد که متاسفانه در کاشان آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

عامرنیوز : یکصد و چهل و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان سه ‌شنبه مورخ ۲۶/۱/۹۹ با موضوع گزارش اقدامات دانشگاه علوم پزشکی کاشان در خصوص مقابله با ویروس‌کرونا، در سالن جلسات ساختمان شورای شهر برگزار شد.

دکتر مسعود دهقانی، با بیان آنکه ویروس کرونا در تمامی جهان شیوع پیدا کرده و لاجرم همه به آن مبتلا خواهد شد گفت: نحوه‌ی ابتلای افراد به ویروس کرونا بسته به سیستم شخصی دفاعی و ایمنی بدن و میزان هجمه این ویروس به بدن است، سیستم دفاعی بدن در مواجه با هر اندازه از ویروس عملکرد یکسان دارد لذا رعایت نکات بهداشتی چون شستشوی مکرر دست‌ها بهترین راه مقابله با این ویروس است چراکه از میزان ورود ویروس به بدن می‌کاهد و در نتیجه سیستم ایمنی بدن عملکرد بهتری برای نابودی این ویروس خواهد داشت.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان تصریح کرد: متاسفانه بحث فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت بهداشت شخصی و محیطی به مرور درحال کم شدن است که این مورد ضریب و شدت ورود ویروس به بدن و ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد.

دهقانی در خصوص فاصله گذاری هوشمند گفت: این فاصله گذاری در راستای فاصله گذاری اجتماعی که در اسفند ماه ابلاغ شد است وزارتخانه براساس آن سطوح فعالیت‌ها را بر مبنای در خانه ماندن دسته بندی کرد و در نتیجه‌ تنها مشاغل حساس بهداشتی و غذایی جزو مشاغل سفید بودند که می‌توانستند فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: در طرح فاصله گذاری هوشمند که از ۲۳ اسفندماه شروع شد به مشاغل خاکستری اجازه فعالیت مشروط به ثبت نام در سامانه سلامت، گرفتن تاییدیه از مرکز بهداشت وزارتخانه، دریافت بارکد از اتخادیه و صنف خود و نصب آن در محل کسب بود که این بارکد به معنای صحت و سلامت کامل فروشنده و پذیرش تمام شروط وزارتخانه مثل استفاده از ماسک، فاصله گذاری، جلوگیری از تجمع در صنف خود، ضدعفونی سطوح و … است.

دهقانی با بیان آنکه  از زمان آغاز و اجرای این طرح حدود ۲ هزار صنف وارد سامانه شدند و مجوز دریافت کردند و مابقی صنوف در صف دریافت تاییدیه هستند افزود: در صورت رعایت تمامی نکات فاصله گذاری هوشمند می تواند بیش از ۹۵ درصد امکان ابتلا به بیماری را بکاهد لذا این اقدام اولین و مهم ترین اقدام در خصوص مقابله با ویروس است که متاسفانه در کاشان آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است .

وی در خصوص طرح غربالگری اذعان کرد: در مرحله اول این طرح همه شهروندان ملزم به ثبت نام در سامانه و انجام غربالگری بودند که بالای ۸۰ درصد از شهروندان در این طرح شرکت کردند و به نتیجه رسیدیم؛ هم اکنون وارد مرحله دوم این طرح شده‌ایم که متوجه غربالگری افراد آسیب پذیر چون زنان باردار، مبتلایان به فشارخون بالا، دیابت و … است و هدف از انجام این طرح شناسایی به موقع مبتلایان و درمان خانگی آنها در جهت کاهش ترافیک کاری بیمارستان است.

دهقانی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود کوئید۱۹ تا پایان سال ادامه داشته باشد در این مدت طولانی تنها می‌توان مانع فعالیت، صنوف پرخطر مانند مجتمع‌ها و برگزاری تجمع‌ها و گردهمایی‌ها شد و مابقی صنوف لاجرم باید به فعالیت خود ادامه دهند لذا بهترین راه مقابله با این ویروس پیش از کشف واکسن آن رعایت نکات بهداشتی شخصی و محل کار است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.