×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

طرح استحکام‌بخشی صخره‌های آبشار نیاسر کاشان در دست مطالعه است

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: طرح استحکام‌بخشی صخره‌های بدنه آبشار نیاسر از توابع این شهرستان اکنون در دست مطالعه است.

به گزارش پایگاه خبری عامرنیوز به نقل از ایرنا احمد دانایی‌نیا درباره آخرین وضعیت رسیدگی به صخره‌های آبشار نیاسر افزود: منتظر صدور دستورالعمل پس از انجام فعالیت‌های مطالعاتی هستیم تا با ارایه آن، اقدام‌های لازم برای تعیین و تامین بودجه صورت گیرد.

وی، ارسال پرونده آبشار نیاسر برای یکی از اعضای پژوهشگاه زلرله‌شناسی کشور را یادآور شد و دلیل ارسال نشدن پرونده به مرکز این پژوهشگاه را جلوگیری از روند طولانی مدت بررسی پرونده در پژوهشگاه عنوان‌ کرد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان ادامه داد: این کارشناس و متخصص در نخستین فرصت به همراه ۲ نفر دیگر از همکاران خود پس از انجام مطالعات، با استفاده از تجهیزات، فعالیت امکان‌سنجی به طور میدانی در محل آبشار را آغاز. نتیجه را به اداره میراث فرهنگی ارایه می‌کنند تا بدانیم با چه طرحی صخره‌های آبشار نیاسر را استحکام‌بخشی کنیم.

وی افزود: اداره میراث فرهنگی به شهردار نیاسر اعلام کرده که اگر بالگرد حتی سالی یک بار از مقابل و یا بالای صخره‌های آبشار نیاسر پرواز می‌کند به فرمانداری شهرستان و سایر دستگاه‌های مرتبط درخواست منطقه پرواز ممنون اعلام شود، چرا که وضعیت این مکان خطرناک است.

دانایی‌نیا از صدور چهار دستور نشست در نشست اخیر کارگروه میراث فرهنگی در فرمانداری کاشان خبر داد و گفت: رسیدگی به وضعیت آبشار نیاسر یکی از موضوع‌های این کارگروه بود.

وی با بیان اینکه برای رسیدگی به وضعیت استحکام‌بخشی صخره‌های آبشار نیاسر بودجه‌های چند میلیاردی مورد نیاز است، تاکید کرد: انجام ساده‌ترین اقدام‌ها برای مجموعه این آبشار، نیازمند بودجه‌های چند میلیارد تومانی است.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان از اعلام آمادگی مدیریت بحران و فرمانداری ویژه این شهرستان برای استحکام‌بخشی صخره‌های آبشار نیاسر خبر داد و افزود: مدیریت بحران فرمانداری منتظر ارایه طرح برای استحکام‌بخشی این مجموعه طبیعی است.

وی، فعالیت استحکام‌بخشی صخره‌های آبشار شهر نیاسر را بسیار پیچیده و حساس دانست و گفت: نمی‌توان به راحتی برای آن تصمیم گرفت، ممکن است برای انجام اقدام‌های استحکام‌بخشی صخره‌های این آبشار مجبور شویم از نظرهای یک گروه کارشناس خارجی نیز بهره‌گیری کنیم.

دانایی‌نیا با گلایه از برخی اقدام‌هایی که در شهر نیاسر بدون صدور مجوز انجام می‌شود، هشدار داد: برخی اقدام‌های قانونی و دارای مجوز، خطرساز و خطرناک و در حالی است که برخی مجوزها بدون ضابطه و قانون صادر شده که با توجه به پیشنیه این اقدام‌های غیراصولی، مخاطرات زیادی برای مردم به همراه دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.