×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

صمیمیت در خانواده مانع از گرایش به اعتیاد می‌شود

روانشناس بالینی در جشن”سلام زندگی” که از سوی فرهنگ‌سرای‌المهدی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان اجرا شد، با تاکید بر حسن رفتار در خانواده گفت: هر چه فضای خانه و خانواده سرشار از محبت، صمیمیت و ایجاد حس خوب باشد، اعضای خانواده وسوسه کمتری در ارتباط با دوستان ناسالم و گرایش به آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد پیدا می‌کنند.

عامرنیوز : حسن سرکار در این برنامه که به مناسبت هفته ملی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، با توجه به اینکه خانواده مهم‌ترین محیط برای پیشگیری از مشکلات رفتاری از جمله سو مصرف مواد است به نقش موثر والدین در پیشگیری ازاعتیاد وعوامل تاثیرگذار در گرایش نوجوانان و جوانان به مواد مخدر پرداخت .

این مدرس دانشگاه، با بیان آموزه‌های اجتماعی خانواده در خصوص پیشگیری از مصرف مواد مخدر، با اتکاء به نقش بسیار مهم والدین ، آسیب‌های اعتیاد بر خانواده را مطرح و افزود: معمولا در جامعه، زمانی که فرزندان به هر دلیلی اعتیاد به مواد مخدر پیدا می‌کنند، بهتر است که والدین و مسئولین به دنبال علت آن باشند.

وی مهم‌ترین تکنیک در مصونیت و حفظ سلامت روح و روان در وابستگی به مواد مخدر را مهارت قاطعیت در نه گفتن ذکر کرد و تاکید کرد: خانواده‌ها با کسب اطلاعات و مهارت‌های اساسی برای فرزندپروری می‌توانند نقش موثری در حفاظت از فرزندان در برابر آسیب‌های اجتماعی بویژه مصرف مواد مخدر داشته یاشند.

این روانشناس بالینی ضمن مقایسه میزان ارتباط اعضاء خانواده و نقش آن در پیشگیری و یا گرایش به اعتیاد و با تاکید بر اینکه والدین باید در توجه، محبت، کنترل و ایجاد محدودیت‌ها در خانواده تعادل داشته باشند از آن‌ها خواست فضای توام با محبت و صمیمیت در خانواده ایجاد کنند تا نوجوانان با حس و حال بهتری در کنار آن‌ها باشند نه اینکه از والدین رنجیده شده و به دوستان ناسالم پناه ببرند.

شایان ذکر است فرهنگ‌سرای‌المهدی در راستای افزایش نشاط اجتماعی اقدام به اجرای جشن سلام زندگی در ۳ نوبت به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در منطقه پنج شهری(خزاق، طاهرآباد و راوند) کرد تا با برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح علاوه بر فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به خانواده‌ها، توصیه‌هایی را در راستای مراقبت و پیشگیری از اعتیاد برای والدین و فرزندان مطرح و بتواند بیش از هر اقدام دیگری به پیشگیری و کاهش این معضل اجتماعی کمک کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.