×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

شربت گیاهی کنترل کننده علائم تنفسی کرونا دانشگاه علوم پزشکی کاشان به عنوان طرح کاربردی برتر کشوری انتخاب شد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، از انتخاب طرح تحقیقاتی شربت گیاهی کنترل کننده علائم تنفسی کرونا این دانشگاه به عنوان طرح کاربردی برتر کشوری خبر داد.

عامرنیوز : دکتر حمیدرضا بنفشه گفت: در برنامه معرفی بهترین‌های پژوهش در حوزه کوید-۱۹ ، شربت گیاهی کنترل کننده علایم تتفسی کرونا از دانشگاه علوم پزشکی کاشان به عنوان طرح برتر کاربردی کشوری معرفی شد.
وی افزود: این شربت که نتیجه یک طرح تحقیقاتی به شماره ۹۹۰۳۳ و  با عنوان ” بررسی اثر عصاره متانولی استخراجی از بذرالبنج حاوی گلیکوزیدهای استروئیدی به همراه بره موم در بیمارن عفونت حاد تنفسی (مبتلا یا مشکوک به covid-19 ): یک کارآزمایی بالینی” است به انتخاب کمیته ساماندهی تحقیقات کووید-۱۹ کشور در محور تحقیقات کاربردی رتبه سوم کشوری را به دست آورده است.
وی، مجریان این طرح را دکتر حمیدرضا بنفشه، مرتضی کوثری،  دکتر مهدی نورالدینی، دکتر سید پیمان خامه چی، دکتر مجتبی صحت و دکتر احمد نجفی نام برد.
معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه، این موفقیت را به پژوهشگران دانشگاه به ویژه مجریان این طرح تبریک گفت.
لازم به ذکر است این طرح قبلاً در جشنواره ملی گیاهان دارویی به عنوان اثر برگزیده انتخاب گردید و شرکت داروسازی باریج اسانس از فرمول تولیدشده در این مطالعه جهت تولید محصول با مجوز و تفاهم نامه معاونت تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کاشان از آن استفاده نموده است و درنهایت منجر به تولید محصول برای بهبود تنفس در بیماران کووید-۱۹  شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.