×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

سیره فاطمی باید در خانواده ها حاکم شود

حجت الاسلام محمد عباسی، امام جمعه موقت مشهد اردهال در جلسه اهالی فین در مشهد ارهال گفت: سیره فاطمی باید در خانواده ها حاکم شود.

پایگاه خبری عامرنیوز :حجت الاسلام محمد عباسی در جلسه هفتگی اهالی فین در مشهد اردهال با اشاره به این که حضرت سلطانعلی(ع) فرزند امام باقر(ع)، برادر امام صادق(ع) و ابوالزوجه امام کاظم(ع) است، گفت: در کشور ایران ۸ هزار امامزاده مدفون هستند که از بین آنها چهار امامزاده واجب التعظیم هستند.

ایشان ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه گفتند: ما هنوز نتوانستیم پی به عظمت حضرت زهرا (س) ببریم.

روایتى است که علامه مجلسى (ره) از حضرت صادق (ع) نقل کرده است که فرمود:«و هى الصدیقه الکبرى و على معرفتها دارت القرون الاولى» یعنى خداوند هیچ یک از پیامبران را مبعوث نکرد مگر اینکه به فضیلت و محبت حضرت صدیقه کبرى زهرا (س) اقرار کنند.

حجت الاسلام عباسی ادامه دادند: انسان باید از نعمت ها استفاده کند و شکر گذار نعمت ها باشد چنانچه در قرآن کریم آمده است لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزیدَنَّکُمْ وَ لَئِنْ کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابی لَشَدیدٌ

امام جمعه موقت مشهد اردهال گفت : چقدر در راه اهل بیت تلاش کرده ایم و  آبرو گذاشته ایم  از ما سوال می شود نسبت به محبت ما چه کار کرده اید و در مقابل ما چه آبرویی گذاشته اید؟

وی افزود : امام صادق علیه السلام فرموده اند:کونُوا لَنا زَیْناً وَ لا تَکونُوا عَلَیْنا شَیْناً : زینت ما باشید نه باعث ملامت و سرزنش ما، کاری انجام ندهید که دشمنان بگویند این ها شیعیان اند

حضرت فاطمه(س) دختر پیامبر کسی را میخواهد که واقعا بخاطر آنها قدم بردارد

سیره فاطمی باید در جامعه حاکم باشد، سیره فاطمی باید در خانواده ها حاکم شود ، سیرده فاطمه انجام واجبات خدا، داشتن ایمان قوی است، کاری انجام دهید که خدا از دست ما راضی باشد، از نعمت هایی که استفاده میکنیم و عملی که انجام دهیم خدا راضی باشد. در داد و ستها، اخلاق و رفتارمان باید ایمان و اعتقاد به خدا و اسما الله باشد.

حجت الاسلام عباسی با یادی از  سید بن طاووس گفتند از ایشان نقل است که از اول عمر تا آخر زندگی اش بر سر سفره ای ننشست مگر آنکه در ابندا بسم الله الرحمن الرحیم گفت.

ایشان ادامه دادند الان “مرسی” جای بسم الله را گرفته است، قدیم که وارد خانه میخواسند بشوند، وارد غرفه یا وارد سفره ای بشوند بسم اله میگفتند اما الان کو؟

امام جمعه موقت اردهال  گفت: قیصر روم نامه ای برای علی ابن ابی طالب فرستاد و انتقاد داشت من سردرد شدید داردم، قیصر روم نامه ای برای حضرت علی (ع) نوشت که مضمون آن شکایت از سردرد بود و اطباء از عهده معالجه آن بر نیامده بودند ؟ حضرت امیر(ع)  برای پادشاه روم یک کلاه فرستاد و دستور داد هر گاه دچار سر درد شدی این کلاه رابر سر خود بگذار تا نجات یابی . هنگامی که قیصر روم امر آن حضرت را اجرا نمود خدای توانا او را شفا داد چون این موضوع برای قیصر روم شگفت آور بود دستور داد تا کلاه را شکافتند پس از اجراء این امر با کاغذی مواجه شدند که در آن نوشته شده بود بسم الله الرحمن الرحیم  هنگامی که وی دریافت که شفایش بخاطر این نام مبارک بوده اسلام آورد ولی اسلام خود را پنهان می داشت

ایشان افزودند: انسان باید اعتقاد داشته باشد در رفتارش، نعمتهایش، جامعه خوب، خدا را ببیند و از آن استفاده صحیح ببرد

ایشان ضمن یادآوری چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفتند این انقلاب نتیجه زحمات امام راحل و خون دلها و حرفهایی که امام شنید و زحمت های که متحمل شد و انقلاب پیروز شد.

ایشان ادامه دادند: ایت الله العظمی گلپایگانی در پیامشان به مناسبت رحلت امام (ره) گفتند: شخصیتی دعوت حق را لبیک اجابت گفت که با مجاهدات بزرگ و فداکاری ها و رهبریهای قاطع و محکم خود، اسلام را در عالم معاصر زنده کرد و ندای تکبیر و توحید را به گوش جهانیان رسانید و مجد و عظمت مسلمانان را به آنان باز گردانید و فریاد کوبنده اش دلهای مستکبران ابرقدرت را بلرزه درآورد.

امام جمعه مشهد اردهال گفت: سختی در همه کشور و همه جا هست اما نباید امام را فراموش کنیم که این سختی ها راکشیدند. در زمان قبل از انقلاب مسجد بود اسلام بود دعا هم بود زیارتگاه هم بود مردم هم رفت و امد میکردند اما روح نداشت .امام راحل امیدی به مستضعفین جهان دادند.

ایشان فرمودند: حضرت زهرا (س) سخن شان این است که جامعه باید از نظر عصمت، حجاب و عفاف سالم بماند.

چرا باید چادرها کنار برود ؟ چادری که عظمت حضرت زهرا(س) ست نباید از خانواده ما به کنار برود و چیزی دیگری جایگزینش شود. زهرای مرضیه (س) میخواهد لقمه ها پاک باشد، زندگی ها حساب شده باشد.

ایشان در پایان افزودن: در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنیم تا چشم دشمنان کور شود و سیلی محکم دیگری بر گوششان خواهد خورد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.