×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

از قرار معلوم مدرسه دولتی مستوفی فین به بخش غیردولتی واگذار می گردد.

پایگاه خبری فین: امضاء محفوظ: اصل ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران:” دولت موظف است وسایل آموزش و پروش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم آورد و وسایل تحصیلات عالی را تا سرحد خود کفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد.”

این اصل مترقی قانون اساسی نه تنها چند سالی است رو به فراموشی گذاشته است، بلکه آموزش و پرورش سودای کسب درآمد از محل آموزش فرزندان ملت ایران را دارد. علاوه بر افزایش روز افزون مدارس غیر دولتی که شاید بنا به خواست برخی از مردم و بنا به شرایط خاص در حد معقول و تحت نظارت آن اجتناب ناپذیر است، مدتی است شاهدیم که ادارات آموزش و پرورش و بخصوص آموزش و پرورش شهرستان کاشان به دلایل واهی متعددی مانند عدم تعداد کافی دانش آموز و یا عمر زیاد مدرسه و خطر آفرین بودن آن برای دانش آموزان، مدارس دولتی را تعطیل و پس از وقفه ای کوتاه همان مدرسه را به مدارس غیر دولتی با اجاره های سنگین واگذار می نماید.

حال چند سوال مطرح است که امیدواریم مسئولین محترم جهت شفافیت اذهان عمومی پاسخ فرمایند:

  • آموزش و پرورش به استناد کدام حق مدارس دولتی را که اکثر قریب به اتفاق آنها بخصوص در منطقه کاشان زمین و ساخت آنها را خیرین با نیت تحصیل رایگان دانش آموزانِ اقشار متوسط و کم درآمد ایجاد نموده اند به محلی برای کسب درآمد تبدیل نموده اند؟
  • اگر به فرض محال دانش آموز جذب این مدارس نمی شود و تعداد دانش آموزان این مدارس به حد نصاب نمی رسد چگونه است که مدیریت مدارس غیر دولتی امکان به حد نصاب رساندن همین مدارس را دارند؟ پس مشکل سوء مدیرت متولیان امر است نه مدارس.
  • اگر عمر مفید این مدارس به پایان رسیده و مثلا بنا به اظهارات جناب آقای خدمتی (رئیس سابق آموزش و پرورش کاشان) تحصیل دانش آموزان در این مدارس بسیار خطرآفرین و موجب حوادث ناگوار می گردد، چگونه است که همین مدرسه با همان شکل و شمایل برای دانش آموزان مدارس غیر دولتی خطر آفرین نیست؟

بعنوان نمونه مدرسه دولتی شهید مستوفی فین که زمین آن از محل موقوفات مسجد جامع فین بوده و ساخت آن توسط بنیاد خیریه لاجوردی صورت گرفته است در سال تحصیلی گذشته به بهانه مخروبه بودن مدرسه و خطر آفرین بودن آن تعطیل گردید و پس از اعتراضات مردمی؛ مسئولین آموزش و پرورش مطرح کردند که در نظر است در اسرع وقت یک طرح جامع آموزشی و فرهنگی در محل مدرسه احداث گردد. پس از تعطیل کردن مدرسه دانش آموزان آن که عمدتا از اقشار متوسط و ضعیف منطقه فین بودند سرگردان سایر مدارس کاشان گردیدند. منتها پس از گذشت یکسال از خالی بودن این محل، طی اخبار واصله مزایده این محل به یک مدرسه غیر دولتی به مبلغ ماهیانه ۱۳۵۰۰۰۰۰ (سیزده میلیون و پانصد هزار تومان) به مدت ۳ سال واگذار گردید.

تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل…