×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تخریب و با متخلفین برخورد قضایی می شود

فرماندار ویژه شهرستان کاشان گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز در محدوده شهری و خارج از محدوده که به صورت تصرف و تغییر کاربری اراضی کشاورزی انجام شده تماماً تخریب می شود.
عامرنیوز : علی اکبر مرتضایی در حاشیه بازدید از اراضی مناطق اطراف شهرک ۲۲ بهمن، اظهار داشت: بازآفرینی شهری و جلوگیری از حاشیه نشینی و تصرفات غیر مجاز در محدوده و خارج ازمحدوده شهری و توسعه غیر اصولی شهر خارج از ضوابط شهرسازی و همچنین جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی از جمله موارد مهم است که با جدیت دنبال می شود.

وی اضافه کرد: کلیه ساخت و ساز های غیرمجاز بر اساس قانون تخلف بوده و پس از تشکیل پرونده در کمیسیون بدوی و تجدید نظر ماده ۱۰۰، شهرداری کاشان موظف است نسبت به تخریب این بناها اقدام کند.

رییس شورای تامین شهرستان کاشان در ادامه افزود: کلیه افراد متخلفی که ساخت و ساز غیر مجاز انجام داده و با تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی تخلف نموده و برای سودجویی اقدام به کلاهبرداری از مردم نموده‌اند، شناسایی و با آنها برخورد قانونی و قضایی می شود.

مرتضایی در خصوص ساخت و ساز غیر مجاز در حریم رودخانه ها نیز بیان داشت: هرگونه ساخت و ساز و تصرف در حریم و بستر رودخانه تخلف است و هرگونه بنایی که ایجاد شده مطابق با قانون تخریب و با متخلفان نیز برخورد می شود.

فرماندار ویژه کاشان در ادامه تصریح کرد: از شهروندان کاشانی درخواست می شود پیش از خرید هرگونه ملک یا زمین با هوشیاری و دقت کامل ابتدا سند را مورد بررسی قرار داده و از نوع کاربری آن اطمینان حاصل نماید و در صورت عدم آشنایی به قوانین با مراجعه به دستگاه های اجرایی مربوطه وضعیت آن ملک را استعلام و از خرید زمین هایی که با تغییر کاربری  به صورت غیر مجاز و یا در خارج از محدوده شهری تصرف شده اند، خودداری نمایند تا در آینده دچار مشکلات حقوقی و قضایی نشوند.

رییس شورای تامین شهرستان کاشان در خصوص برنامه های بازدید و اقدام عملی در برابر متخلفان بیان کرد: بازدید ها به صورت مستمر ادامه داشته و ادارات جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، شهرداری، ثبت اسناد و امور منابع آب نسبت به بررسی و شناسایی محدوده های مورد نظر از جهت تعیین مالکیت و نوع کاربری اقدام و گزارش ها برای برنامه ریزی و اقدام مناسب اجرایی می شود.

گفتنی است؛ بازدید از اراضی حاشیه شهرک ۲۲ بهمن و محدوده لتحر با حضور فرماندار ویژه کاشان، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و با همراهی دادستان عمومی و انقلاب کاشان و همچنین رییس اداره سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه کاشان و روسای ادارات جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، شهرداری، ثبت اسناد و املاک، امور منابع آب شهرستان کاشان صورت گرفت که این بازدید ها به صورت دوره ای در تمام سطح شهرستان به صورت محسوس و نامحسوس ادامه خواهد یافت

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.