×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

رونمایی از کتاب “پایان مجسمه” و “یاس امین‌الدوله” در نمایشگاه کاشان

همزمان با سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان، جشن امضا و آیین رونمایی از کتاب”پایان مجسمه” با موضوع یادداشت‌های روزانه موسی کیخا برگزار شد.

سید ابوالفضل بنی‌حسینی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با اشاره به هدف برگزاری جشن امضا و رونمایی این دو کتاب اظهار کرد: افزایش مخاطبان کتاب و کتاب‌خوانی، معرفی و فروش کتاب و آشنایی خوانندگان و برقراری ارتباط آن ها با نویسنده از اهداف برگزاری این مراسم است.

وی تصریح کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، همزمان با انتخاب و معرفی کاشان به عنوان “پایتخت کتاب ایران” و در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه عمومی و حمایت از نویسندگان شهر، کتاب “پایان مجسمه” را که پیرامون یادداشت های روزانه “موسی کیخا” در رابطه با انقلاب اسلامی است چاپ و منتشر کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان گفت: کتاب پایان مجسمه در سه فصل شامل زندگینامه خودنوشت موسی کیخا، قیام مسجدی ها، نهضت ما حسینیه؛ رهبر ما خمینیه، شکوفه های زمستان، سخنی با شما برادر و خواهر کاشانی و همچنین ضمائم است که در ۴۹۹ صفحه توسط واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تهیه شده و با نثر روان و جذاب به منظور ثبت جریانات سال ۵۷ و حالات مردم در آن دوران برای آشنایی آیندگان در یک هزار نسخه عرضه شده است.

وی یادآور شد: همزمان با برپایی سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان به همت مجتمع فرهنگی هنری شهر کتاب”یاس امین‌الدوله” نوشته “سمیه کاظمی حسنوند” نیز در مصلای حضرت بقیه‌الله‌الاعظم(عج) با حضور نویسنده این اثر رونمایی شد.

بنی‌حسینی اضافه کرد: این نویسنده تاکنون دو مجموعه داستان و رمان نوشته و کتاب”یاس امین‌الدوله” نخستین اثری است که در ۱۲۴ صفحه با تیراژ ۲۰۰ نسخه توسط نشر ورا منتشر شده است.

وی خاطرنشان کرد: کتاب”یاس امین‌الدوله ” شامل۱۰ داستان کوتاه فارسی با موضوع اجتماعی در فضایی فراواقع‌گرایی (سورئال) با عناوین سنجد و تاتوره، من جاناتان مرغ دریایی نیستم، قند عسل، چلچله ای با بال‌های ابریشمی، گل و مرغ، ماه مشتعل، یاس امین‌الدوله، کت قرمز، گالری خیابان جردن و شاندیز است که به صورت آشکار یا پنهان معضلات اجتماعی جامعه را بیان می کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.