×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

دوچرخه سواری در بافت تاریخی فرهنگی کاشان

 با هدف ترویج فرهنگ دوچرخه سواری، استفاده نکردن از خودرو، کاهش آلودگی هوا، برنامه دوچرخه‌سواری با عنوان” چرخی در بافت” برگزار شد.

عامرنیوز : عضو شورای اسلامی شهر کاشان با حضور در این برنامه ورزشی ضمن بیان فواید دوچرخه سواری در زندگی شهری و سلامت، به مزایای استفاده از دوچرخه و دلایل استفاده به جای وسایل موتوری اشاره کرد.

حسین حیدریان هدف از اجتماع دوچرخه‌سوران در این برنامه را ترویج و تبلیغ فرهنگ دوچرخه سواری و زندگی سالم برشمرد و به شهروندان توصیه کرد به جای استفاده از خودرو، از دوچرخه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های ورزشی در ابعاد مختلف زندگی نقش و تاثیر زیادی دارد بر فرهنگ سازی دوچرخه سواری به عنوان یک ورزش مفرح تاکید کرد و گفت: شهروندان می‌توانند با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و استفاده نکردن از خودروهای شخصی به پاکیزگی شهر کمک کنند .

در برنامه”چرخی در بافت” که به مناسبت روز جهانی بدون خودرو و هفته دفاع مقدس از میدان قاضی اسداله انجام شد، علاقه‌مندان  بعد از گذشتن از گذر سوریجان، محله سنگ پلویی، محله سلطان امیر احمد، خیابان علوی، کوشک صفی، گذر آب انبار خان، کوی سرفره، گذر تقی خان، کوی آشتی کنان، مسجد آقابزرگ، خیابان فاضل نراقی،کوی احسان، محله درب باغ، گذر بابا ولی، شیخ و گذر درب فین، میدان قاضی اسداله، کوی محمدیان به ایستگاه پایانی در فرهنگ‌سرای معراج رسیدند.

بر اساس این گزارش با توجه به اینکه بسیاری از ابنیه تاریخی کاشان در منطقه یک شهری قرار گرفته است در این برنامه که با همکاری هیات دوچرخه سواری اداره ورزش و جوانان و پلیس راهور انجام شد، علاقه‌مندان به این ورزش مفرح و اعضاء هیات و تیم دوچرخه‌سواری کانون فرهنگی هنری شهید بهشتی و کانون ثاراله با رکاب زنی در کوچه‌ها و محله‌های قدیمی که بخش مهمی از هویت فرهنگی کاشان را تشکیل می‌دهد از بافت قیم کاشان دیدن کردند.

در پایان این برنامه ورزشی که در راستای افزایش سیستم ایمنی بدنی بویژه در ایام کرونا، توجه به گردشگری، حفظ میراث فرهنگی و فرهنگ سازی در رونق دوچرخه سواری به عنوان وسیله نقلیه ضامن سلامتی و افزایش سیستم ایمنی بدن انجام شد، به قید قرعه به ۱۵ نفر از شرکت کنندگان و به کم سن‌ترین و مسن‌ترین دوچرخه سوار حواله خرید لوازم دوچرخه و تعمیرات فروشگاه امانتکار اهدا شد.

ابن برنامه با مدیریت ورزش و تفریحات سالم سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با همکاری فرهنگ‌سرای معراج و شهرداری منطقه یک(تاریخی فرهنگی) کاشان انجام شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.