×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

درخواست ایجاد خانه فرهنگ و محلی برای بازی کودکان در حسن آباد به تصویب نرسید

معتمدین منطقه حسن آباد در جلسه رسمی شورای شهر کاشان حاضرشده و خواسته های خود را بیان نمودند.

عامرنیوز: معتمدین منطقه حسن آباد در یکصد و چهل و نهمین جلسه رسمی شورای شهر کاشان که مورخ ۱۷/۳/۹۹ برگزار شد؛ در صحن علنی این شورا حاضر شدند و خواسته های خود را با نمایندگان شورا در میان گذاشته و با آنها به گفتمان نشستند همچنین در ادامه محسن حیدری سرپرست منطقه سه شهرداری به جمع آنها پیوست و گزارشی از عملکرد خود را ارائه داد.

علی رسول زاده، رئیس شورای شهرکاشان، با تایید این نکته که رسیدگی به منطقه حسن‌آباد نسبت به سایر نقاط شهر بسیار کمتر بوده‌ است گفت: اگرچه بیش از این باید عدالت اجتماعی در رسیدگی یکسان به مناطق توسط ما انجام می‌شده اما خوب است شهردار منطقه سه مقایسه‌ای بین بودجه تعیین شده برای منطقه و نیازها و خواسته‌های اهالی آنجا داشته باشد و کمبودها را به شورای شهر اعلام کند تا بتوانیم با نگاه ویژه‌تری سیاست گذاری درستی در خصوص این منطقه داشته باشیم.

رسول زاده با تاکید به اینکه مجری رفع نیازها و برآوردن خواسته‌های اهالی منطقه حسن آباد شخص شهردار است تصریح کرد: نامه ارسالی اهالی حسن آباد به شورای شهر جهت بررسی به شهرداری و کمیسیون‌های مرتبط ارجاع داده شده‌ و در دست بررسی است و لازم است چند نفراز میان معتمدین مامور پیگیری مطالبات اهالی منطقه شوند و شورای شهر نیز تا آنجایی که امکانش را داشته باشد پشتیبان آنها خواهد بود.

رسول زاده در خصوص بازگشایی خیابان اسلامی تبار اذعان کرد:کارشناسان شورا از محل بازدید کرده و برآورد کرده‌اند۵۱ مغازه در مسیر این جاده قرار دارد همچنین از مشاور طرح تفصیلی درخواست کردیم محل را بررسی کند و ضرورت ایجاد این خیابان را بسنجد تا در نهایت با اعمال نظر منطقی و کارشناسی خواسته مردم که موکلین ما هستند را برآورده کنیم و یا درصورت عدم تایید این خواسته علت را بصورت فنی و باذکر دلیل هرچه زودتر به مردم اعلام کنیم.

علیرضا مفرح،نائب رئیس شورای اسلامی شهر کاشان، ضمن اشاره به مشکلات اهالی منطقه حسن آباد گفت: درصدد هستیم که سرکشی به همراه چند تن از اعضای شورای شهر جهت تسهیل و تسریع امور در منطقه حسن آباد داشته باشیم تا هرچه زودتر بتوانیم مشکلات این منطقه را برطرف کنیم.

علیرضا پورعسگری، عضو شورای شهر کاشان، با تاکید به داشتن نگاه عدالت محور به مجموعه شهری بخصوص حاشیه آن گفت: نسبت مقایسه برقراری عدالت اجتماعی در حسن آباد و سایر نقاط شهری جای سوال دارد چرا که حتی در ورودی اصلی منطقه که محل عبور و مرور مردم است کار نشده و یا اگر در برنامه شهرداری بوده در رسیدگی به آن تاخیر شده‌است.

پور عسگری تصریح کرد: رسیدگی به منطقه حسن آباد و حل مسائل و مشکلات آن باید در فوریت قرار بگیرد و درخصوص آن کار انقلابی و جهادی بشود و یک برنامه زمان بندی شده برای انجام خواسته‌های مردم این منطقه ارائه شود که در آن بازه زمانی بتوانند نمود کار را ببینند و از بلاتکلیفی خلاص شوند.

وی ضمن تاکید بر این نکته که برطرف کردن مشکلات و برآوردن خواسته های اهالی این منطقه باید در اولویت قرار بگیرد افزود: علی رغم بسته شدن بودجه سال ۹۹ شهرداری امکان جابه جایی و اصلاح بودجه را دارد و می تواند لایحه اصلاح بودجه جهت رفع مشکلات اهالی این منطقه را به شورای شهرارسال کند و شورا نیز درحیطه اختیارات خود از انجام هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.

پورعسگری خاطرنشان کرد: باید بررسی درست و منطقی در خصوص خیابان اسلامی تبار بشود تا بتوان بهترین تصمیم را در خصوص آن گرفت به گونه‌ای که هم مشکل مردم منطق حل شود و هم آبروی شهر حفظ شود و علاوه بر آن مبلغی که شهرداری هزینه می‌کند هدر نشود.

حسینعلی وکیل،عضو شورای شهر کاشان، با بیان آنکه تعریض و ایجاد مخروط برای رودخانه عمیق خاکی واقع در مسیر بلوار شهید معمار تنها کار جدی انجام شده در منطقه حسن آباد بوده است گفت: شورای شهر تمایل به رفع اشکالات مردم این منطقه دارد اما متاسفانه از سال ۸۲ تا الان باید معادل سایر نقاط شهر عنایت بیشتری به این منطقه می‌‌شده است که متاسفانه این اتفاق نیافتاده‌است.

وکیل با اشاره به آنکه دوماه آخرسال برنامه گسترده آسفالت ریزی برای منطقه حسن آباد در دستور کار بوده ولی به سبب شیوع کرونا با مشکل مواجه شده است تصریح کرد: این برنامه و سایر برنامه های مانده از سال پیش درکنار برنامه بودجه ۹۹ به امسال موکول شدند علاوه بر آن من و رئیس کمیسیون عمران شورای شهر در روزهای آتی جلسه ای را با شهردار منطقه سه برای بررسی کارهای عملی که می‌شود در حسن آباد انجام داده و یا بسترش را برای سالهای بعد آماده خواهیم کرد.

وی درخصوص راه انحرافی اسلامی تبار خاطرنشان کرد: این مسیر پیش از این به تایید کارشانس طرح تفصیلی نرسیده بود لذا ما مجددا درخواست بازبینی به کارشناس دیگری دادیم با این همه ایجاد مسیر انحرافی در محور اسلامی تبار مورد تایید اعضای شورا است شهردار باید لایحه آن را به شورا ابلاغ کند و پس از تایید شورا مباحث تملکی آن دنبال شود لذا لازم نیست برای این موضوع نگران باشند.

سیدمهدی ناظم رضوی، رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر کاشان، در خصوص مسیر خیابان شهید اسلامی تبار گفت: اجرای این طرح بسیار ساده تر از چیزی است که بنظر می آید، کارشناسان شهرداری این مسیر را بررسی و طراحی کرده‌اند و حتی به تقاطع میدان قاضی اسدالله هم اندیشیده‌اند ، شهردار باید شروع به جمع آوری تملک های این مسیر بکند تا مردم کوشش در این زمینه را ببینند و دلگرم شوند.

عفت پدرام فر،رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر کاشان، ضمن تاکید به لزوم حل مشکلات اهالی منطقه حسن آباد گفت: ایجادخانه فرهنگ،نصب تابلو کوچه‌ها و ساخت ایستگاه اتوبوس ارجمله مطالبات اهالی منطقه است که باید هرچه زودتر برآورده شود.

وی تصریح کرد: از جمله مهم ترین نیاز این منطقه نامناسب بودن مسیر جاده است که ناگهان باریک می‌شود یا شیب بر میدارد همچنین مسیر آسفالت نیست و می‌تواند جان مردم را به خطر بیاندازد.

محسن حیدری،مدیر منطقه سه شهرداری کاشان، در خصوص محور مسیر اصلی حسن آباد گفت: از آنجایی که برخی تخریب ها در منطقه ممکن است ایجاد مشکل بکند برای تسریع در آزادسازی این محور نقشه برداری انجام شده است و همچنین طراحی به کمیته عمران ارجاع داده شده‌است .

وی تصریح کرد: در سال پیش تمرکز روی پرداخت هزینه تملکات پیشین و نهایی کردن آنها بود و اولویت امسال آزاد سازی حدود ۱۲ پلاک و بدنه سازی محور است که درحال اجراست همچنین تکمیل پرونده تملک طرح و گزارش کارشناسی ۱۲ پلاک تا آخر هفته صورت خواهد گرفت.

حیدری همچنین گزارشی از فعالیت های در دست اجرا در منطقه داد که برخی از آنها به شرح ذیل است:

_ پیش بینی ۱۲ هزارمتر آسفالت تناژ مکانیزه

_ پیش بینی روکش سه پلاک در منطقه حسن آباد تا آخر مرداد

_ ایجاد زمین چمن مصنوعی

_نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی برای معابر حسن آباد

معتمدین منطقه حسن آباد با حضور در صد و چهل و نهمین جلسه رسمی شورای شهر به بیان خواسته ها خود در منطقه پرداختند که برخی از مهمترین آنها به شرح ذیل بود:

_نگاه عدالت محورانه به همه بخش های شهری

_ تسریع در ایجاد جاده فرعی محورشهیدان اسلامی تبار

_ آسفالت معابر و کوچه ها

_ نصب سرعت گیر در مسیر اصلی

_نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی و آسفالت و زیر سازی جاده حسن آباد

_ ایجاد ایستگاه اتوبوس

_ایجاد خانه فرهنگ

_ایجاد محلی برای بازی کودکان

مصوبات این جلسه به شرح ذیل بود:

_ نصب یک ایستگاه اتوبوس در منطقه

_نصب تابلوهای نام گذاری

_ آسفالت و روکش سه محور در حسن آباد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.