×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

با هزینه ۵۰ میلیون تومان شستشوی درختان باغ فین انجام شد

معاون مدیر کل ورئیس اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی کاشان از اجرای عملیات شستشوی درختان مجموعه جهانی باغ فین خبر داد.عامرنیوز : مهران سرمدیان گفت: از جمله اقدامات علمی و اصولی صورت گرفته در طرح حفاظت و نجات‌بخشی فضای سبز مجموعه جهانی باغ فین شستشوی درختان کهنسال و مرتفع این مجموعه بوده که از ابتدای دهه ی ۹۰ تا کنون به صورت مستمر انجام گرفته که این عملیات در سال جاری با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال و از محل اعتبارات ملی صورت پذیرفت.

سرمدیان افزود: وقوع وزش بادهای فصلی و محلی که همراه با گردوغبار قابل توجهی بوده و همچنین موقعیت قرارگیری این مجموعه در کنار آزاد راه باعث مسدود شدن روزنه های گیاه و اختلال در وضعیت سلامتی گیاه می شود.

سمیه فرهادی مدیر مجموعه جهانی باغ موزه فین نیز اظهار داشت: ضروری است همه ساله و در چند نوبت عملیات شستشوی درختان مجموعه جهانی باغ فین با استفاده از آب و گاهاً کاربرد صابون ارگانیک پالیزین صورت پذیرد.

این عملیات از سه جهت تاج پوشش و از زأس تا پایین درخت به صورت شبانه و به مدت حداقل ۳۰ دقیقه برای هر اصله درخت و با استفاده از بالابر انجام می شود.

وی افزود: از مهمترین محاسن اجرای این عملیات، زدودن گرد و غبار و بازشدن روزنه های گیاه و انجام اعمال حیاتی مثل تنفس و فتوسنتز با کیفیت بهتر، مبارزه با آفات از طریق غیرشیمیایی و افزایش تاثیر تغذیه درختان از طریق محلول پاشی می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.