×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

دانش‌نامه فین چاپ می شود

مدیر عامل انجمن توسعه‌ی فرهنگی و اجتماعی فین از چاپ و انتشار دانش‌نامه فین کاشان خبر داد.

عامر نیوز : مدیرعامل انجمن توسعه فرهنگی اجتماعی فین در اشاره به چاپ دانش‌نامه فین گفت : فین به عنوان یکی از مناطق تاثیرگذار، پویا و فعال در عرصه های فرهنگی، ادبی، سیاسی و مذهبی بوده است و در طول تاریخ پر فراز و نشیب منطقه ی فرهنگی کاشان و از همان آغازین روزهای شکل گیری تاریخ و تمدن این منطقه، نقشی موثر داشته و همچنان این نقش جریان ساز خود را برای کاشان حفظ کرده است.

وی افزود : برای حفظ ارزش ها، آیین ها و پاسداشت مفاخر و بزرگان منطقه فین و ادای دین به گذشتگان بر آن شدیم تا این میراث گرانبها را در گنجینه ی «دانش‌نامه ی فین» گردآوریم.

مصطفی کریمی یادآور شد: مراحل تحقیقاتی این پروژه توسط یکی از پژوهشگران و نویسندگان کاشانی در حوزه تاریخ کاشان و کاشان شناسی آغاز شده است.

ایشان در ادامه گفت : این اثر در فصول متعدد به معرفی منطقه فین، پیشینه، پیدایش تمدن های سیلک و سفیدآب، وجه تسمیه ی فین، آداب و رسوم، بزرگان، آثار تاریخی و گردشگری، چشم انداز آینده خواهد پرداخت.

مدیر عامل انجمن توسعه ی فرهنگی و اجتماعی فین کاشان گفت: برای انجام مراحل مقدماتی، تحقیقات میدانی و کتابخانه ای تا تدوین نهایی و چاپ این مجموعه ی نفیس زمانی در حدود ۱۸ تا ۲۴ ماه پیش بینی شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.