×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

خواسته‌ی مردم یا طرح کارشناسی در پروژه پیاده راه خیابان ملامحسن

پروژه پیاده راه خیابان ملامحسن در صحن شورای اسلامی شهر کاشان مورد بررسی قرار گرفت.

عامرنیوز : سیدمهدی ناظم رضوی،رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر کاشان، در حاشیه یکصد و چهل و هفتمین جلسه رسمی این شورا به بیان مطالبه مردم در خصوص پروژه پیاده را خیابان ملامحسن فیض کاشانی(ره) پرداخت و از شهردار درخواست کرد روند اجرا و عملیاتی شدن طرح را توضیح دهد و در برآوردن خواسته مردم تسریع کند.

علی رسول زاده رئیس شورای شهر کاشان درخصوص پروژه پیاده را خیابان ملامحسن فیض کاشانی(ره) گفت: از زمان مطرح شدن این طرح بیان شده بود که تنها پنج مغازه درگیر می شوند اما پس از بررسی کارشناسان شورای شهر مشخص شد بسته شدن این خیابان و بدل شدنش به پیاده راه ۵۱ مغازه  آسیب دیده و درگیر می‌شوند طی رایزنی با شهردار، ایشان موافق این موضوع نبوده و معتقد بودند خیابان تازه باز شده شهیدان بخشی کفایت می‌کند.

وی تصریح کرد: پس از این مورد مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان به همراه دوکارشناس برای بررسی موضوع به کاشان آمدند و مسیر و خانه‌های آن را از نزدیک مشاهده کردند و بر این نظر بودن که معبر باز و پیاده راه آنگونه که شهردار گفتنه بودند ساماندهی شود.

وی افزود:در نهایت طی رایزنی های کارشناسان شورا و شهرداری این مورد در بودجه پیش بینی شد و من به شخصه از شهردار درخواست کردم که آزادسازی این مورد در دفتر بودجه بیاورند تا بتوانیم جواب قانع کننده‌ای برای مردم داشته باشیم.

رئیس شورای شهر اذعان کرد: ما با باز شدن مسیر مورد نظر شهردار مشکلی نداشتیم و اما سوالی که پیش می‌آمد آن بود که در عرض سه متری در نظر گرفته شده برای این خیابان امکان عبور و مرور ماشین‌های کمک رسانی در مواقع اضطراری چگونه خواهد بود و با چه تدبیری ترافیک سنگین حسن آباد، فین بزرگ از محور سلامت که به راحتی می‌توانند از این مسیر عبور و مرور کنند درحالی که مصوبه پیاده راه بوده‌است را می توان کنترل کرد؟

رسول زاده با بیان آنکه شورای ترافیک آزاد سازی خیابان و انجام پیاده راه را تصویب کرده است اذعان کرد: مسیرهای فین بزرگ، محور سلامت، حسن آباد محور خیابان آیت الله اعتمادی از لتحر که هرکدام جمعیت زیادی دارند درصورت اجرایی نشدن طرح پیاده راه فیض این محور را به یکی از پرترافیک‌ترین و شلوغ‌ترین محورها بدل می‌کنند.

وی با اشاره به جلسه صد و سی و ششمین جلسه رسمی شورای شهر بیان کرد: در آن جلسه پیشنهاد مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان مبنی بر بازشدن معبر جایگزین مطرح شده که پنج رای موافق آورد علاوه بر آن چند روز پیش از استانداری با من تماس گرفته شد و بیان شد که مردم به عدم اجرای این طرح معترض هستند و پیشنهاد شد که هرچه زودتر تیمی متشکل از اعضای کمیسون فنی و عمرانی شورا و کارشناسان پیشنهادی شهرداری ایجاد شود تا با رایزنی و اتخاذ تصمیم صحیح و کارشناسی به خواست مردم جامه عمل پوشانده شود.

رسول زاده با بیان آنکه بودجه شهرداری به سبب اجرای برخی پروژه ها ار جمله پروژه مورد بحث ۲۰ میلیارد افزایش پیدا کرده‌است خاطرنشان کرد: با وجود تاکیدهای صورت گرفته و خواسته مداوم مردم و رایزنی ها با مهندس حسینی علی رغم تایید اولیه این مورد تاکنون در دفتر بودجه لحاظ نشده و در درخواست های آزاد سازی ذکر نشده‌است.

رسول زاده افزود:بنابر ضرورت آزادسازی های معبر فیض شهردار موظف است این مورد را در که بیان شده در اصلاح بودجه ذکر کند و هر چه زودتر به شورا ارسال شود تا ما بتوانیم قطعی شدن خواسته مردم را به فرمانداری و مدیرکل دفتر امور شهری استانداری ابلاغ کنیم تا رضایت مردم جلب شود.

 حسینعلی وکیل،عضو شورای شهر کاشان، با اشاره به درخواست‌های مردم مبنی برآزادسازی خیابان بیان کرد: باید یک مشاور مورد تایید اعضا از پروژه دیدن کند و مطالعات لازم را به عمل آورد و درصورت نیاز ایجاد معبر را در طرح تفضیلی بیاورد تا به این وسیله مجوز آزاد سازی‌های لازم را دریافت کنیم.

 سعید ابریشمی راد، شهردار کاشان، با اشاره به طومار دریافتی از سمت ساکنین و کسبه و معتمدین فیض بیان کرد: مردم در مواجه با عملیاتی شدن طرح پیاده راه به دودسته موافق و مخالف تقسیم شده‌اند لذا لازم است جوانب کار سنجیده و نظر کارشناسی و درست در خصوص آن اعمال شود.

وی با بیان آنکه هیچگونه مخالفتی با اجرای این طرح ندارد تصریح کرد: این طرح پیش از دوره تصدی من در دستور کار قرار داشته ‌است  لذا برای من منافع و مضاری ندارد، درحال عملیاتی کردن طرح پیاده راه بودیم که با اعتراض مردم مواجه شدیم در نتیجه کار را متوقف کردیم و رایزنی هایی مبنی براصلاح طرح هندسی میدان قاضی اسدالله به گونه ای که از خیابان اسلامی تبار بتوانند وارد آن شوند انجام دادیم که توسط شورای ترافیک رد شد و همچنان درحال تحقیق روی این موضوع هستیم.

ابریشمی راد افزود: بودجه آخر دیماه و پیش از شروع اعتراضات درخصوص این پروژه، به شورا فرستاده شده است به همین سبب در دفتر بودجه ذکر نشده‌‌؛ بنا بر درخواست شورا این مورد در بحث تملک‌ها ذکر شده است.

ابریشمی راد تصریح کرد: درخواست آزادسازی های مورد نیاز برای راه اندازی معبر فیض در طرح اصلاحی بودجه ذکر شده و آماده ابلاغ به شورا است

 وی تصریح کرد: این طرح مصوب شده‌است و برای قانونی شدن تملک نیاز به تایید کمیسیون ماده پنج است علاوه بر آن هزینه بالای تملک‌ها ودر قبالش توان مالی ناچیز شهرداری در برآوردن خواسته مردم کار را برای آزادسازی دشوار می‌کند و ممکن است آزادسازی های این پروژه به دوران من ختم نشود.

وی با بیان آنکه در قبال منافع و منابع مردم مسئول است بیان کرد: در حال حاضر بر اساس مبانی علمی  و فنی شهرسازی این طرح درحالی که امکان اجرای لوپ سواره وجود دارد ضرورتی ندارد کما اینکه این مورد در طرح جامع و تفصیلی شهر دیده نشده ‌است لذا خواسته من این است که بدون در نظر گرفتن احساسات و خواسته های مردم درخصوص این طرح یک تصمیم کارشناسی گرفته‌ شود.

ابریشمی راد با اشاره به آنکه نظام طبقه بندی معابر را طرح جامع و تفصیلی شهر بیان می کند گفت: طرح مسیر خیابان بخشی کلید خورد تا مردم بتوانند در یک لوپ سواره خوب حرکت کنند علاوه بر آن مغازه های واقع در مسیر پیش بینی شده برای پیاده راه فیض  هم اکنون به واسطه لوپ موجود امکان دسترسی سواره دارند به همین سبب خیابان کشی این معبر در طرح جامع و تفصیلی شهر دیده نشده ‌است.

وی افزود: این مسیر همواره یک معبر تنگ بین دو مقبره بوده‌ و براساس مطالعات بالا دستی هیچ گاه قرار نبوده‌ است که از این مکان محوری وجود داشته‌ باشد با توجه به خیابان بخشی و پیش بینی دو معبر بیست متری دیگر در طرح تفصیلی شهر اگر انجام این طرح ضرورتی داشت افرادی  ده سال طرح تفصیلی را مطالعه می‌کنند این مورد را پیش بینی کرده بودند لذا خواهش می‌شود با مطالعه دقیق و به دور از احساسات و خواسته های مردم تصمیمی منطقی و کارشناسی برای اجرای پیاده راه فیض اتخاذ کنید.

ابریشمی راد خاطرنشان کرد: برای بهبود شرایط ترافیکی شهر عملکرد بسیاری از معابر باید تغییر کند  اگر منطق صرفا براساس خواست مردم باشد همواره در اجرای طرح تفصیلی پیش بینی شده برای شهر مجبور به اعمال محدودیت‌های زیادی خواهیم بود لذا ضمن احترام به خواست و نظر مردم وظیفه داریم آنگونه که درست است عمل کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.