×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

حادثه‌های رانندگی در کاشان رو به افزایش است

شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کاشان با حضور فرماندار ویژه و مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان و دیگر مسوولان شهرستان با دستور کار تبیین قانون جدید مدیریت بحران کشور در فرمانداری کاشان برگزار شد.

عامرنیوز : جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کاشان با حضور علی اکبر مرتضایی فرماندار ویژه و رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کاشان، منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان و دیگر مسوولان شهرستان با دستور کار تبیین قانون جدید مدیریت بحران کشور در فرمانداری کاشان برگزار شد.

علی اکبر مرتضایی فرماندار ویژه در این جلسه با اشاره به ابلاغ قانون جدید مدیریت بحران کشور گفت: تمام دستگاه های عضو شورای مدیریت بحران با مطالعه قانون جدید و به کار گیری ظرفیت های آن در پیشگیری و کنترل حوادث منطقه بیش از پیش آماده و کوشا باشند.

رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کاشان تاکید کرد: دستگاه ها و نهادها مطابق شرح وظایف مندرج در قانون جدید توان و تجهیزات خود را به روز رسانی کنند و چنانچه بعد از ابلاغ این قانون کوتاهی صورت بگیرد قطعاً مسوول و پاسخگوخواهند بود.

 منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان نیز در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کاشان با اشاره به پاره از ظرفیت های قانون جدید مدیریت بحران گفت: بیش از ۸۰ میلیارد ریال به عنوان تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای جبران خسارت ناشی از سیل اخیر در بخش مسکن به شهرستان کاشان اختصاص یافت که در قالب ۴۰۰ فقره به صاحبان واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل واگذار شد.

شیشه فروش همچنین از واگذاری ۵۷ میلیارد ریال به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان خبر داد و بیان کرد: این اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و پیشگیری از وقوع سیل مصوب و مقرر شده که طرح‌ها در مناطق اولویت‌دار سیل‌خیز اجرایی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین در این نشست افزایش حادثه‌های رانندگی در کاشان را نگران کننده دانست و اظهار داشت: تصادف‌های برون شهری و درون شهری در شهرستان کاشان امسال به ترتیب ۸۴ و ۸۹ درصد افزایش یافته که ۷۵ درصد آن ناشی از خطای انسانی است.

عباسعلی قپانی پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه کاشان نیز در ادامه عبور خودروهای سنگین از آزادراه قم- کاشان-  اصفهان و خاموشی این‌ آزادراه در شب را از عوامل افزایش میزان تصادف‌ها در این شهرستان برشمرد.

وی از بهره‌برداری باند دوم جاده کاشان- اردستان خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح و در صورت دو بانده شدن جاده قدیم کاشان- قم، از ورود خودروهای سنگین به آزادراه جلوگیری می شود که با این اقدام میزان تصادف‌ها و همچنین آسیب های وارده به آسفالت، ناشی از تردد خودروهای سنگین کاهش خواهد یافت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.