×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

جمع خوانی کتاب صحیفه امام خمینی در کاشان

کتاب”صحیفه امام خمینی (ره) ” از طریق صفحه مجازی اداره کتابخانه های عمومی کاشان جمع خوانی شد.

عامرنیوز :به مناسبت رحلت جانگداز رهبر کبیر انقلاب کتاب”صحیفه امام خمینی (ره) ” با حضور مهمان برنامه حجه الاسلام محمد نصیری استاد و مدرس حوزه علمیه و جمعی از کتابداران و اعضا فعال کتابخانه های عمومی کاشان از طریق صفحه مجازی اداره کتابخانه های عمومی کاشان به آدرس @kashanplجمع خوانی شد.

در این نشست ابتدا حجت الاسلام محمد نصیری ضمن عرض تسلیت شهادت امام جعفرصادق علیه السلام و گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ افزود: آیه ای در قرآن ذکر شده که ۵ مرتبه و از زبان ۵ پیامبر نقل شده است و آن “قل لا اسئلکم علیه اجرا” است و این یعنی ما مزد و پاداشی بابت رسالتمان از مردم نمی خواهیم. اما پیامبر در بیان این آیه فرمودند من مزد و اجری بابت رسالتم نمی خواهم مگر دوستی و محبت و مودت نسبت به اهل بیتم. مودت به اهل بیت علیهم السلام مصادیق زیادی دارد مثل مودت زبانی، عملی، اخلاقی، اقتصادی و اجتماعی.

نصیری در ادامه گفت: امام صادق علیه السلام در زمان حیات خودشان حدود ۴هزار اندیشمند متفکر و شاگرد برای جهان اسلام تربیت کردند و در واقع یک جهاد علمی عظیم خلق نمودند که تبعات آن تا به عصر و دوره ما هم رسیده است.

ایشان با توجه به جمع خوانی صحیفه امام خمینی(ره) در باب انتخابات گریزی به انتخابات زده و افزود: حضور در پای صندوق های رای برای همه الزام است و این یعنی تعیین سرنوشت کشور و زدن مشت محکم بر دهان دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی ایران.

در ادامه این نشست اعضا فعال و کتابدارانی از کتابخانه های عمومی شهرستان کاشان قسمت هایی از صحیفه امام خمینی(ره) با موضوع انتخابات را جمع خوانی کردند.

توصیه به مردم برای شرکت فعال در انتخابات و لزوم نظارت مردم بر کارهای دولتمردان، حضور فعال زنان در انتخابات، ناامیدکردن دشمنان با شرکت فعال در انتخابات، مصاحبه امام خمینی (ره) در نوفل لوشاتو با موضوع شیوه اداره کشور، جلوگیری از دخالت زورگویان در انتخابات، وحدت و همدلی خنثی کننده تبلیغات دشمنان از جمله بخش های انتخاب شده از صحیفه امام خمینی (ره) می باشد که در این نشست قرائت شد.

کتاب صحیفه امام خمینی(ره)، مجموعه آثار امام خمینی (ره) است که در ۲۲ جلد با موضوعات مختلف شامل: گزارش ها، پیام ها، احکام و نامه های امام خمینی(ره) است که توسط دفتر تنظیم و نشر آثار امام به چاپ رسیده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.