×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

توزیع عادلانه ی خدمات در محله های کم برخوردار باعث رشد و توسعه می شود

معاون سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت : باید با توزیع عادلانه خدمات زمینه رشد محلات کم‌برخوردار فراهم شود.
عامرنیوز : رضا محبوبی در آیین افتتاح نخستین دفتر تسهیل‌گری و توسعه شهری کاشان گفت: ظرفیت‌های تاریخی کاشان بی‌نظیر است و افتتاح نخستین دفتر تسهیل‌گری شهرستانی در شهری مثل کاشان با این عظمت تاریخی و فرهنگی برمبنای چنین ظرفیتی است.
وی با تقدیر از نگاه مدیران شهری کاشان به موضوع مشارکت اجتماعی در توسعه عنوان کرد:این امر نشان می دهد، مردم در دیدگاه مدیریت شهری نقش پررنگ و اثرگذاری را دارند واقعا باید هم قدردان بود هم از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.
معاون سازمان امور اجتماعی وزارت کشور افزود: حساسیت متولیان مایه خشنودی است به گونه‌ای که حتی برای انتخاب مسئول این دفتر بسیار نکته‌سنجی کرده‌ و انسان متعهدی را برای این امر برگزیده‌اند.
محبوبی در ادامه به موضوع توسعه اشاره و بیان کرد: وقتی ما در جهان سوم و دوم کشور هایی را داریم که در مسیر توسعه قرار می‌گیرند متاسفانه با عوارضی مثل بی‌عدالتی در توزیع ناعادلانه خدمات و منابع مواجه می شویم که باعث تشکیل بافت های کم برخوردار می‌گردد.
وی با تأکید بر اینکه استفاده از کلمه حاشیه‌نشینی درست نیست و ما حق این را نداریم شهروندان را طبقه بندی کنیم گفت: این اتفاق نباید به خود رنگ ارزش‌گذاری بگیرد ما به عنوان حاکمیت وظیفه داریم تا این محلات کم برخوردار که در کشور جمعیتی را به خود اختصاص داده ساماندهی کرده و از طریق آمایش سرزمینی و توزیع عادلانه خدمات زمینه رشد و توسعه آن‌ها را فراهم کنیم.
معاون سازمان امور اجتماعی وزارت کشور تصریح کرد: ما زمانی پیروز می‌شویم که بتوانیم در مردم نسبت به محل سکونت‌شان حس تعلق ایجاد کنیم موثرترین شیوه در مداخله و مدیریت این محلات همین دفاتر تسهیل‌گریست.
محبوبی با اشاره به اینکه تشکیل این دفتر یک بازی برد برد برای مردم و مسئولین است گفت: ۲۲۰ محله در کشور تحت پوشش این دفاتر و طرح هستند که رشد خوبی را شاهد آن هستیم.
وی تأکید کرد: باید فراموش می‌کرد که رسیدن به توسعه امری ممکن و در دسترس است به شرط آنکه برای رسیدن به آن مردم را فراموش نکرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.