×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

نامگذاری روز اول محرم به عنوان روز ادبیات آیینی و بزرگداشت محتشم کاشانی در تقویم رسمی کشور

روز اول محرم به عنوان روز ادبیات آیینی و بزرگداشت محتشم کاشانی در تقویم رسمی کشور ثبت شد.

عامرنیوز : رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در آیین رونمایی از پوستر جایزه ادبی محتشم کاشانی و کتاب شارستان مرثیه اباعبداله‌الحسین از تصویب روز اول ماه محرم به عنوان روز ادبیات آیینی و بزرگداشت محتشم کاشانی جهت درج در تقویم رسمی کشور خبر داد و گفت: پیرو پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی کاشان و تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور، شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست ۸۴۱، پیشنهاد نامگذاری این روز را پذیرفت.

میثم نمکی بر لزوم احیای خانه محتشم کاشانی به دلیل شخصیت صاحب آن تاکید کرد و اظهار داشت: در صورتیکه این امر محقق شود این خانه می‌تواند به عنوان دبیرخانه دفتر شعر آیینی کاشان مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: چاپ کتاب شارستان مرثیه اباعبدالله‌الحسین(ع) شاید بدیع‌ترین و بی‌نظیرترین کاری است که در این حوزه فرهنگی و آیینی شکل گرفته و بر دفتر افتخارات کاشان افزوده شده است.

در آیین رونمایی از این اثر، مجید زجاجی‌کاشانی، صاحب بیش از ۷۰ اثر تألیفی علمی و دینی با بیان اینکه طراوت و تازگی جریان عاشورا در شعر محتشم دیده می‌شود، گفت: این کتاب که تاریخ تحلیلی کربلا به حساب می‌آید با بهره‌گیری از ۳۰۰سند معتبر قدیم و جدید شیعه و سنی آماده شده و ۹۰ درصد تاریخ کربلا بویژه بخش مقتلی در این کتاب آمده است.

شایان ذکر است علاقه‌مندان برای شرکت در سومین جایزه ادبی محتشم کاشانی تا پایان ماه صفر فرصت دارند آثار خود را  به دبیرخانه دائمی رویدادهای فرهنگی هنری شهرداری واقع در کاشان- بلوار دانش- بلوار دانشجو- سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و یا ایمیل kashanfarakhan@gmail.com ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینستاگرامی mohtashamaward@ مراجعه کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.