×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

تشرف مددجوی اهل سنت به مذهب تشیع

رییس اداره زندان کاشان در آستانه عید بزرگ امامت و ولایت امیرالمومنین علی بن ابی طالب از تشرف یکی از مدجویان اهل سنت این زندان به مذهب تشیع به عنوان دومین مورد در یکسال اخیر خبر دادعامرنیوز : محسن محبوبی در این آیین تشرف با اشاره به اینکه این جوان ۲۰ ساله اهل سنت مدت ۶ ماه در زندان کاشان است افزود: این برادر اتباع با حضور حجت‌الاسلام جواد جعفری روحانی زندان و گفتن شهادتین به مذهب تشیع مشرف شد.
وی با تاکید بر اینکه دلیل اصلی تشرف این برادر اتباع به مذهب تشیع تاثیر اخلاقی و رفتاری پسندیده و زیبای یکی از مددجویان بند جوانان و عملکرد مطلوب و موثر روحانی و حوزه فرهنگی تربیتی زندان بوده است اظهار داشت: این جوان اهل سنت شیفته اخلاق و رفتار مددجویان و کارکنان زندان شده است که بدون هیچ گونه تمایز رفتاری بدلیل تفاوت اعتقادی با او در ارتباط هستند.
به گفته وی زندان در اجرای تمامی برنامه‌ها حتی اعطای تسهیلات هیچ تفاوت و تقدمی بین مدجویان اهل سنت و شیعه قایل نمی‌شود و همواره با تمامی مددجویان برخورد یکسان و مطلوب را دارد.
محبوبی همچنین از توزیع ۸۰۰ پرس غذای گرم به ارزش ۴۰ میلیون تومان نیز بین ۲۰۰ خانوار از مددجویان زندان کاشان به مناسبت عید بزرگ ولایت و امامت امیرالمومنین(ع) خبر داد و گفت: اطعام غدیر این خانوارها به همت و مشارکت موسسه  امیرالمومنین(ع) کاشان در روز عید غدیر انجام می‌شود.
روحانی زندان نیز در این آیین با تاکید بر آیه ۶۷ سوره مائده «یا أیها الرسول بلغ ما أنزل الیک من ربّک فان لم تفعل فما بلّغت رسالته و الله یعصمک من النّاس؛‌ ای پیامبر، آنچه را از ناحیه پروردگارت به تو نازل شد، ابلاغ کن و اگر انجام ندهی، اصلاً پیغام پروردگار را نرساندی و خدا تو را از (شر) مردم، نگه می‌دارد» تاکید کرد: دین اسلام جز با ولایت امیرالمومنین(ع) کامل و اعمال بندگان خدا نیز جز با ولایت آن حضرت پذیرفته نمی‌شود.
حجت‌الاسلام جواد جعفری همچنین با تاکید بر آیه سه سوره مائده «الْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکمُ الْإِسْلامَ دیناً؛ امروز دین شما را کامل نمودم و نعمت خود را بر شما تمام کردم و دین اسلام را برای شما پسندیدم.» خاطر نشان کرد: تشرف این مددجوی اتباع به مذهب تشیع و تکمیل دین او با ولایت امام علی(ع)عامل عاقبت بخیری او است.
مسوول فرهنگی و تربیتی زندان کاشان حضور این برادر اهل سنت و دیگر مددجویان سنی مذهب را در تمامی برنامه‌های فرهنگی مذهبی زندان بویژه آیین‌های مناسبتی تولد و شهادت ائمه و ایام محرم و صفر تاکید و اضافه کرد: نحوه برخورد با تمامی مددجویان اهل تسنن و شیعه در این زندان بدون کوچکترین تمایز و تفاوتی یکسان و همراه با احترام است و حتی اجازه کوچکترین رفتار خارج از عرف یا ناپسندی به اعتقادات مددجویان غیر مذهب تشیع داده نمی‌شود آنگونه که همین اخلاق علوی و رفتارهای مطلوب اثر بخش سایر مددجویان زندان عامل تشرف این مددجوی اتباع به مذهب تشیع و جذب ولایت امیرالمومنین(ع) در آستانه عید غدیر شد.
مهدی تاج افروز در خصوص فعالیتهای فرهنگی مذهبی زندان اجرای مسابقه غدیر برای مددجویان، کارکنان و کارمندان زندان کاشان را به شیوه مجازی و کتبی در دهه ولایت از قربات تا غدیر یادآورشد و گفت: اطعام غذای ظهر روز غدیر نیز با توزیع اطعام نذری غدیر به همت زندان و خیران نیکوکار برای مددجویان انجام می‌شود.
وی افزود: آیین تجلیل از کارکنان و مددجویان سادات زندان به مناسبت عید غدیر همراه با اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.