×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

تاکنون حدود ۵۰۰ اثر نمایشی به دبیرخانه جشنواره تئاتر مهر ارسال شده است

تاکنون حدود ۵۰۰ اثر نمایشی به دبیرخانه جشنواره تئاتر مهر ارسال شده است.

عامرنیوز : دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر مهر در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرستان کاشان گفت: خوشبختانه امسال استقبال بسیار خوبی از جشنواره شده است و کارها براساس زمان بندی صحیح پیش می رود به گونه ای که تا کنون حدود ۵۰۰ اثر نمایشی به دبیرخانه جشنواره تئاتر مهر رسیده و بخشی از این آثار به هیئت انتخاب ارسال شده و تا اواخر آبان ماه جواب نهایی آثاری که در جشنواره حضور دارند اعلام خواهد شد.
خیام وقار تصریح کرد: مدارس شهرستان کاشان استقبال بسیار خوبی از بخش زنگ تئاتر کرده اند و مدارس زیادی تاکنون برای حضور در این بخش ثبت نام نموده اند اما به سبب کمبود زمان و امکانات  ۱۸ مدرسه نخست انتخاب شدند همچنین این طرح از شنبه ۱۱ آبان شروع میشود و ۱۸ نفر از هنرمندان شهر به آموزش و آماده سازی تیم تئاتر دانش آموزان این مدارس در بازه ۴۰ روزه مانده تا آغاز جشنواره میپردازند.
دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر مهر افزود:تا هفته آینده کارگاه های آموزشی جمع بندی شده و درحال آماده کردن تورهای آموزشی هستیم که طی آن حدود ۵۰۰ن فر توریست به کاشان می آیند و در حاشیه جشنواره در کارگاه های یک روزه ترتیب داده شده شرکت میکنند.
وی بیان کرد: امسال ۴ عنوان نمایشنامه از سه نمایشنامه نویس کاشانی که دو اثر از آقای خسروی و دو اثر دیگر از آقای دارمی زاده و خیمه کبود است برای جشنواره چاپ خواهد شد که تاکنون صفحه بندی و طراحی جلد آن صورت گرفته و منتظر تغییرات نهایی کتاب ها برای چاپ هستیم.
وقار اذعان داشت: امسال قرار است کتاب جامعی از مجموعه آثار شرکت یافته در جشنواره به صورت کاتالوگ تهیه و تنظیم شود مضاف بر آنکه خلاصه ای از ۱۴ دوره فعالیت پیشین جشنواره تئاتر مهر در این کتاب گردآوری شده است تا به صورت مرجعی برای معرفی عملکرد جشنواره تئاتر مهر کاشان باشد و در آغاز جشنواره به عنوان هدیه ای به شرکت کنندگان داده شود.
وی خاطر نشان کرد: جشنواره تئاتر مهر پس از ۱۴ دوره به بلوغ و شکوفایی زیادی رسیده و به همین دلیل بازتاب خوبی در مطبوعات و رسانه های کشور داشته و در سطح ملی و بین المللی مطرح شده است و اگر همین روند پیش رود به یقین در چند سال آینده به یک جشنواره معتبر جهانی بدل خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.