×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به خاطر گل روی بچه های معصوم

عامرنیوز : فاطمه سادات مروّج :هنوز پاییز تمام نشده است، که پسرم هر روز از عید سخن می گوید، گاهی خسته می شوم‌ از بس که روزها را برایش می شمارم و حساب می کنم چند روز دیگر تا عید باقی مانده.

مُدام ازحال و هوای عید یاد می کند، از سبزه های یک دست روییده ای می گوید که در ظرف های سفالی خیابان های شهرمان را زیباتر جلوه می دهد،
باذوق و شوق ازماهی های قرمز و سفید و سیاهی که درون آکواریوم های شیشه ای در کنار سبزه ها قرار دارد حرف می زند، امسال مُصر است که آن حوض کوچک پنج ضلعی آبی رنگ را که سال گذشته چشمش را گرفته، حتماً بخرد، باتوجه به قیمتی که سال گذشته پرسیده؛ برای خریدنش پول هم پس اندازکرده است.
تصمیم دارم اگرقیمت آن حوض هم نجومی بالا رفته باشد، برای هزینه ی خریدش پنهانی به او کمک کنم، تا طعم شیرین رسیدن به خواسته اش برایش گَس نشود.
با هیجان ازجوجه های نازِ رنگی رنگی می گوید که نزدیک عید به بازارها قدم می گذارند و صدای جیک جیکشان،آمدن عید را نوید می دهد. از الان دارد مبلغ عیدهایی را که قرار است از مادربزرگ، دایی، عمو، عمه و خاله هایش بگیرد را با هم جمع می زند و برای اینکه چگونه خرجش کند، نقشه ها می کشد.
چقدرخوب است که بچه ها را کنارمان داریم تا هَرازگاهی حالمان را با آرزوهایشان خوب کنند.
این روزها بیشتر ازهر دعایی این دعا را می خوانم، خدایا به خاطر گل روی این بچه های معصوم هم که شده عید پیش رو را برایمان خالی از هر غم و رنج و بیماری قرار بده. آمین!

  1. محمد مهدی غفاریان

    بسیار زیبا و عالی

  2. Mohammad

    به به چه متن قشنگی
    تشکر از نویسنده. به خاطر این نوشته ی زیبا..

  3. محسن تقیان

    واقعا عالی بود
    از نویسنده این متن تشکر میکنم

  4. عباس

    امیدوارم روزهای اول سال جدید، روزهای آخر کرونا منحوس باشه
    یاد روزشماری های دوران کودکی برا عید افتادم
    ممنون

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.