×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

بستری ۷۰ مادر باردار در بیمارستان شهید بهشتی کاشان

رئیس مرکز اموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان گفت: از آغاز موج پنجم شیوع کرونا حدود ۷۰ مادر باردار ، به دلیل ابتلا به این ویروس در این مرکز بستری شده‌اند.

عامرنیوز: دکتر ابوالفضل شجاعی، از کرونا به عنوان تهدید سلامتی مادران باردار و جنین یاد کرد و افزود: مادران باردار در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری کرونا از جمله علائم سرماخوردگی باید هر چه سریع‌تر به پزشک خانواده خود یا پزشکان متخصص زنان یا عفونی مراجعه کنند.

وی، با بیان اینکه مادران باردار، کودکان و سالمندان از گروه هایی هستند که به مراقبت بیشتری نیاز دارند، تصریح کرد: خانم های بارداری که به ویژه در سه ماهه سوم یا هفته بیست و هشتم بارداری یا بیشتر  قرار دارند، لازم است نسبت به هر گونه علائم عمومی مانند تب، سرفه و آبریزش و علائم دیگری مانند کاهش حرکات جنین و خونریزی دقت بیشتری داشته باشند و بلافاصله به بیمارستان یا پزشک مراجعه کنند.

دکتر شجاعی، ضمن بیان اینکه مادران باردار و شیرده به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با کرونا باید یک‌سری توصیه‌ها را جدی بگیرند، یادآور شد:  سوءتغذیه در دوران بارداری و شیردهی به دلیل تضعیف سیستم ایمنی بدن نه تنها باعث خطر ابتلا به ویروس کرونا شده، بلکه موجب تشدید و وخامت این بیماری می‌شود.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان، با بیان اینکه مادران باردار با مشاهده هر یک از علائم مذکور باید با پزشک متخصص زنان یا پزشک خانواده خود تماس بگیرند، توصیه کرد: مادران باردار برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، لازم است پروتکل های بهداشتی را با وسواس بیشتری نسبت به شهروندان عادی رعایت کنند و شست و شوی مداوم دست ها، ماندن در خانه، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.