×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

با قطع زنجیره انسانی با کرونا ویروس غلبه کنیم

دکتر دهقانی با اشاره به شیوع کرونا ویروس جدید گفت: با آموزش و همکاری مردم میتوانیم بر این اوضاع غلبه کنیم.

عامرنیوز :دکتر دهقانی به نحوه ایجاد و منشا کرونا ویروس جدید که نوعی ویروس مشترک حیوان و انسان است اشاره نمودند و چگونگی انتقال آن را حیوان به انسان و انسان به انسان عنوان کردند.

ایشان ادامه دادند: ویروس‌ کرونا از طریق تماس نزدیک، به ویژه از طریق قطرات تنفسی ناشی از سرفه و عطسه منتقل  می‌شوند و تب و لرز، بدن درد و سرفه های خشک را از علائم کرونا ویروس جدید بر شمردند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان استرس را باعث کاهش سیستم ایمنی بدن دانست و توصیه کردند مردم می توانند روزانه دو بار با دماسنج دمای بدن خود را اندازه گیری کنند تا استرس از آنها دور باشد.

ایشان عنوان کردند با توجه به اینکه کرونا ویروس جدید در هوای سرد و مرطوب تا ۴۸ ساعت و در هوای معمولی اتاق ۴ تا۶ ساعت نیز باقی می ماند با شست و شوی مرتب دست ها و ضدعفونی کردن وسایل می توانیم از انتقال آن جلوگیری کنیم و با رعایت بهداشت فردی زنجیره انتقال ویروس از انسان به انسان را قطع کنیم.

شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون، انداختن دستمال و دستمال کاغذی های استفاده شده در پاکت زباله و بستن در آن، عدم حضور در مکانهای پر تردد، استفاده نکردن ازحوله مشترک، دست نزدن به چشمها،بینی، گوش و دهان، فاصله گرفتن از کسانی که نشانه های سرفه وتب دارند، شستن دستها قبل از مصرف غذا و میوه را از جمله موارد بهداشتی موثرعنوان نمودند.

ایشان در پایان شماره تماس ۰۳۱۵۵۴۲۰۰۲۰ به عنوان مرکز نظام مراقبت بیماری و راه ارتباطی جهت گزارش های کرونا ویروس جدید اعلام نمود.

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.