×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

انسان در برابر مسائل سیاسی وظیفه دارد

حجت الاسلام سید محسن سیدی نیا در جلسه هفتگی چهارشنبه شب های اهالی فین در مشهد اردهال  گفت انسان در برابر مسائل سیاسی وظیفه دارد.

پایگاه خبری عامرنیوز : حجت الاسلام سیدی نیا چهارشنبه شب در جلسه هفتگی اهالی فین در مشهد اردهال با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه صدیقه (س) و عرض تسلیت گفت : بعضی از حیوانات نمیتوانند تنها زندگی کنند انسان هم نمیتواند تنها زندگی کند و باید در اجتماع باشد. حال دراین اجتماع بعضی از افراد خودخواه و حسود هستند، همانند کسانی که از چراغ قرمز رد می شوند بنابراین با این اوضاع قانون وضع می شود و انسان در برابر قانون وظیفه پیدا می کند.

وی افزود: انسان در حوزه خانواده، مسائل عبادی و سیاست وظیفه دارد.

حجت الاسلام سید محسن سیدی نیا گفت: وظیفه انسان در حوزه سیاست یک از وظایف مهم انسان است و مسئله سیاست مسئله ای جدا از دین نیست. اسلام سکولار، اسلام منهای سیاست نداریم اگر اسلام منهای سیاست می بود حضرت سیدالشهدا نباید به کربلا می رفت.

ایشان افزود: از امام حسن مجتبی علیه السلام درباره‏ ی سیاست سؤال شد. در پاسخ فرمودند:  «هی ان ترعی حقوق الله و حقوق الأحیاء و حقوق الأموات.»
سیاست آن است که حقوق خداوند و حقوق زنده ‏ها و حقوق مرده‏ ها؛ را رعایت کنی. اما حقوق خداوند، پس عبارت است از انجام آنچه که خواسته خداوند است. و پرهیز از آنچه که او نهی کرده است و اما حقوق زنده‏ ها آن است که به وظیفه ‏ی خود در برابر برادرانت عمل کنی.

حجت الاسلام سیدی نیا ادامه دادند: وقتی امام حسین علیه السلام به کربلا می آید درنظر می گیرد که دین اسلام در خطر است، حقوق مردم پایمال می شود و بنابراین امام حسین علیه السلام قیام میکند.

وی افزود: قبل از انقلاب حق دین خدا، حق مردم پایمال می شد الان هم مسئولینی هستند که حق دین خدا، مردم و شهدا را پایمال میکنند و باید جلو این مسائل گرفته شود.

ایشان اضافه کردند: دین اسلام علاوه بر مسائل عبادی، احکام،حقوق، قضاوت، تجارت و اقتصاد در دین وجود دارد و اینها در مسئله سیاست جواب داده می شود. اهل بیت در عرصه سیاست پیش قدم بودند. حضرت زهرا (س) بعنوان یک زن در مسائل سیاست وارد شدند ایشان سه ماه گریه میکردند که یک بعد آن به دلیل از دست دادن پیغمبر(ص) است و بعد دیگر ظلمی است که به امیرالمومنین علیه السلام روا داشتند.

حجت الاسلام سیدی نیا گفت: دومین کاری که حضرت زهرا سلام الله علیه انجام دادند روشنگری بود، ایشان آفت شناسی و آفت زدایی می کردند. حضرت زهرا (س) در یکی از خطبه ها بعد از جریان سقیفه گفتند میدونید چرا شما این  کارها رو کردید؟ اول بخاطر این که شما دنباله رو شیطان شدید دوم اینکه شما را نفاق گرفته تمام نماز و روزه ها ظاهر سازی بوده شما دنبال مسئولیت بودید و میخواستید خلیفه شوید و دلیل سومی که حضرت زهرا(س) برای بیان دلیل اقدامات خلفا بیان کرد این است که ایشان فرمود : شما از عدالت علی( ع ) میترسیدید.

ایشان گفتند: وصیت نامه حضرت زهرا (س) یک وصیت نامه سیاسی است حضرت زهرا سلام الله علیها به امیرالمومنین می گویند تو را وصیت می‌کنم هیچ یک از آنان که به من ظلم روا داشتند و حق مرا غصب کردند، نباید در تشییع جنازه من شرکت کنند؛ زیرا آنها دشمنان من و دشمنان رسول خدا هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.