×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افتتاح و کلنگ زنی ۳ پروژه آبی در کاشان

آیین بهره برداری از پروژه خط انتقال و مخزن ۲۰۰ متر مکعبی روستای حسین آباد و مسلم آباد، کلنگ زنی مخزن هزار متر مکعبی شهر کامو و همچنین کلنگ زنی مرحله سوم عملیات اجرایی شبکه جمع آوری فاضلاب شهر جوشقان قالی برگزار شد.

عامرنیوز : آیین بهره برداری از پروژه خط انتقال و مخزن ۲۰۰ متر مکعبی روستای حسین آباد و مسلم آباد، کلنگ زنی مخزن هزار متر مکعبی شهر کامو و همچنین کلنگ زنی مرحله سوم عملیات اجرایی شبکه جمع آوری فاضلاب شهر جوشقان قالی برگزار شد.

در این مراسم که روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در سه منطقه از شهرستان کاشان برگزار شد، نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی، معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، امام جمعه شهر جوشقان قالی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفای کاشان و تعدادی از معاونان، مدیران شرکت آبفای کاشان و مسئولان محلی حضور داشتند.

رحمت الله فیروزی پور نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی از بحران خشکسالی به عنوان یکی از اصلی‌ترین چالش های پیش روی منطقه نام برد و گفت: در چنین شرایطی احداث سیستم جمع آوری فاضلاب و بهره برداری از پساب ها در حوزه صنعت و کشاورزی الزامی است.

او با تقدیر از عملکرد مسئولان آبفای کشور و کاشان تصریح کرد: امیدواریم با استمرار این خدمت رسانی مشکلات آبی منطقه مرتفع گردد.

معاون راهبری و نظارت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در افتتاح این پروژه ها گفت: سرانه مخزن آب به ازای هر شهروند یک متر مکعب است که با احداث این مخزن ۲۰۰ متر مکعبی در روستاهای مسلم آباد و حسین آباد این عدد به سه برابر استاندارد برای هر فرد ارتقا یافته است. نتیجه این امر تامین آب پایدار و افزایش تاب آوری شبکه است.

هاشم امینی گفت: در موضوع آبرسانی مقرر شد به ده هزار روستا در قالب جهاد آبرسانی از ظرفیت منابع تهاتری و اعتباراتی که شاید در دولت های قبل به آن توجه نمی شد استفاده شود.

به گفته او ، در قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای شهرستان کاشان در مرحله دوم ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است که در روستاهای کاشان از این ظرفیت استفاده می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل مجمع خیرین آبرسان کشور و بهره مندی از ظرفیتهای آن گفت: سابقه سقایت و آبرسانی نشان میدهد که نذر مردمی برای ساخت سقاخانه یک امر متداول بوده است و امروز همین مخازن، چاه ها و خط انتقال همان عملکرد سقاخانه را دارد.

معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به موقعیت کویری کاشان در فلات مرکزی گفت : پایین بودن سفره های آب زیرزمینی یکی از محدودیت های این منطقه است. محدودیت برای شهرستان فرصت ایجاد کرده و باعث استفاده پساب فاضلاب در صنعت شده است؛ همچنین در حوزه بازچرخانی و استفاده از ظرفیت پساب اقدامات خیلی خوبی در منطقه کاشان رقم خورده است.

امینی شرکت آب و فاضلاب کاشان را یکی از شرکت های پیشرو و دغدغه مند دانست و تاکید کرد : این شرکت سعی کرده است به استاندار ملی در بعضی بخش ها و به استاندارد جهانی در حوزه تامین آب شرب و جمع آوری و تصفیه آب و فاضلاب برسد.

محمدرضا اسدی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان در مراسم آغاز بهره‌برداری از خط انتقال و مخزن ۲۰۰ متر مکعبی روستاهای مسلم‌آباد و حسین آباد گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی به بهره‌برداری رسیده است. ‌

او ضمن ابراز خوشحالی از بهرمندی مردم روستا از آب سالم و بهداشتی گفت: با اطمینان می‌توانیم بگوییم این روستا تا ۳۰ سال آینده از لحاظ مخزن سازی هیچ نیازی به توسعه ندارد.

اسدی ادامه داد: از برنامه های آتی این شرکت، اصلاح باقی مانده شبکه این روستاست که با اعتبارات قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) انجام خواهد شد و این موضوع به تامین آب پایدار در روستا کمک می کند‌.

 مدیرعامل آبفای کاشان از پیگیری‌های شورای روستا و بخشدار تشکر کرد و گفت: شروع این پروژه‌ها با پیشگامی شورای روستا و اعلام آمادگی برای انجام مشارکتی آن بود. آنها تا پایان پروژه در کنار آبفا بودند.

اسدی گفت: اعتبار این سه پروژه جمعاً ۳۰ میلیارد تومان است و امید است مانند گذشته ادامه فعالیت های عمرانی در حوزه آب و فاضلاب از حمایت شرکت مهندسی آبفای کشور برخوردار باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.