×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

اعلام وضعیت بحران کرونایی در کاشان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: هر کارمند یک سفیر سلامت است.

عامرنیوز : دکتر سید علیرضا مروجی در نشست شورای مدیران این دانشگاه، بر لزوم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی رعایت پروتکل های بهداشتی برای عموم مردم توسط کلیه پرسنل سازمان ها و ارگان ها به خصوص کادر این دانشگاه تاکید کرد.

وی، کاهش موراد مرگ و میر مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ را حاصل جانفشانی و ایثارگی پرسنل حوزه سلامت دانست و گفت: این درحالی است که این سویه جدید سرعت انتقال و مرگ و میر بیشتری نسبت به سویه های قبلی دارد.

دکتر مروجی، علائم کرونای دلتا را مانند علائم سرماخوردگی بیان کرد و از مردم خواست با رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله زدن ماسک، فاصله اجتماعی، خودداری از برگزاری دورهمی ها و شستن دست ها، مدافعان سلامت را یاری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: این سویه جدید طی دو روز و یا کمتر کل ریه را درگیر می کند.

وی در ادامه، با اشاره به مراجعه روزانه حدود ۵۰۰ بیمار کرونایی به کلینیک تخصصی دانشگاه گفت: ۱۲۹۸ نفر از ابتدای شیوع موج پنجم کرونا تا تاریخ ۲۷/۴/۱۴۰۰ در این منطقه بستری ریفرال کرونا شدند.

رئیس دانشگاه، با اعلام وضعیت بحران در زمینه بروز بیماری کووید ۱۹ با سوش جدید در منطقه و تکمیل ظرفیت بیمارستان شهید بهشتی کاشان تصریح کرد: اگر اقدامات کنترل کننده نداشته باشیم، وضعیت بیماری دشوار خواهد شد و ممکن است با مشکلاتی هم برای بیماران کرونایی و هم غیر کرونایی مواجه شویم.

وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری دستگاه های اجرایی در اعمال محدودیت ها و تقویت همکاری با پرسنل نظام سلامت در عمل به پروتکل های بهداشتی، شاهد توقف روند روبه رشد بیماری در منطقه باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.