×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

از پذیرش افراد بدون ماسک خودداری کنید

صاحبان مغازه ها، اصناف و مجموعه های دولتی و خصوصی از پذیرش و ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک خودداری نمایند.عامرنیوز : فرماندار ویژه و رییس ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا شهرستان کاشان گفت: طرح محدودیت هوشمند کرونایی در شهرستان با تاکید ویژه به ترویج فرهنگ استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی تقویت می شود.

علی اکبر مرتضایی در جلسه ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: تاکید بیشتر ما بر استفاده از ماسک در کلیه مکان هاو ادارات و معابر است، هر مجموعه صنفی و حتی رانندگان تاکسی، اتوبوس و ادارات و بانک ها باید از پذیرش افراد بدون ماسک و ارائه خدمات به آنها خودداری نموده و حتی به آنها تذکر دهند.

وی اضافه کرد: در صورت مشاهده وجود افراد فاقد ماسک و عدم رعایت فاصله اجتماعی در هر مغازه، صنف یا مجموعه و ادارات با مسوول آن واحد برخورد و با اخطار کتبی و پلمپ و جریمه مواجه می شود.

فرماندار کاشان تاکید کرد: ما و هر شخصی در قبال سلامت خانواده خود و دیگران مسوولیت داریم و این است که با استفاده از خرد عقلی خود ضمن استفاده از ماسک، در تجمعات و مکان های شلوغ شرکت نکرده و دیگران را نیز به استفاده از ماسک و عدم حضور در مکان های عمومی پرازدحام مجاب نماییم چراکه کرونای دلتا خطرناک تر از تصور همه، در حال گسترش و پیشروی در جامعه است.

وی در خصوص برگزاری مراسم های عرفه، عزاداری محرم و نمازجمعه افزود: طبق پروتکل های اعلامی قرارگاه عملیاتی کرونا، تجمع های مذهبی مانند دعای عرفه و هرگونه عزاداری صرفا باید در مکان های باز و با فاصله گذاری اجتماعی به صورت محدود برگزار و مسوول برگزارکننده باید پاسخگوی دستگاه های نظارتی باشد و همچنین با وضعیت فعلی نمازجمعه نیز تا اطلاع ثانوی در شهرستان اقامه نمی شود.

مرتضایی در خصوص برگزاری مراسم و تجمع در آرامستان های شهرستان، گفت: کلیه آرمستان ها در سطح شهرستان باید بسته و از ورود افراد و هرگونه برگزاری مراسم خودداری نموده و همچنین در اماکن و مراکز گردشگری نیز از پذیرش گردشگران و مسافران جلوگیری و تعطیل باشند.

رییس ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا شهرستان کاشان بیان داشت: ما بر مشکلات، سختی ها و گرفتاری مردم و همچنین بار روانی سختی که بیماری کرونا بر خانواده ها وارد کرده آگاه هستیم و از مردم فهیم تقاضا داریم استفاده از ماسک را جزو اولویت خود قرار دهند چراکه بدون همراهی و کمک آحاد مردم امکان مهار کرونا وجود ندارد.
فرماندار کاشان تاکید کرد: افراد و دستگاه هایی که برنامه های تجمعی را بدون رعایت پروتکل های بهداشتی اجرایی نموده اند تذکر و اخطار لازم را داده ایم که در صورت تکرار برخورد قانونی و قضایی صورت می گیرد.
رییس شورای تامین شهرستان کاشان در خصوص ممنوعیت تردد و جلوگیری از ورود افراد غیربومی به کاشان گفت: گیت های ایست و کنترل در مبادی ورودی کاشان که به عهده نیروی انتظامی گذاشته شده با کمک بسیج، سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی تقویب می شود و سختگیری بیشتری بر ورود و خروج خودرو ها انجام می شود و همچنین مجوزهای تردد خودرو صرفاً برای امور درمانی پس از بررسی مدارک پزشکی و امور قضایی با معرفی نامه دادگستری و سامانه ابلاغ قضایی صادر می گردد که از شهروندان درخواست می شود برای سایر موارد به فرمانداری مراجعه ننمایند.
وی در ادامه با اشاره به تکمیل ظرفیت بیمارستان شهید بهشتی کاشان تصریح کرد: پیش بینی لازم برای افزایش مکان های نگهداری بیماران و حتی استقرار بیمارستان صحرایی در حال انجام بوده و ضرورت دارد بیمارستان های خصوصی شهرستان نیز سهم خود را در مبارزه با بیماری کرونا پرداخت کرده و بخش هایی از بیمارستان خود را به بستری و مراقبت از بیماران کرونایی اختصاص دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.