×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

از زمان شیوع کرونا ۵ درصد بودجه شهرداری ها به امور فرهنگی برای فین استفاده نشده است

مهمان این هفته برنامه مجله هفتگی فین در رادیو کاشان آقای دادایی شهردار منطقه ۴ شهرداری کاشان بودند.

عامرنیوز : پس از چندین بار تلاش برای حضور شهردار منطقه ۴ شهرداری کاشان در مجله هفتگی فین روز جمعه ایشان در رادیو کاشان حضور بهم رسانیدند.

ادامه قسمت اول : در این برنامه سوالاتی از طرف مردم توسط آقای سیدمجتبی تقاعدیان فینی از آقای حامد دادایی، شهدار منطقه ۴ شهرداری کاشان پرسیده شد که در ادامه جواب آنها را خدمت شما عرض میکنیم.

مجری: منطقه باغ فین با عنایت به مسافر پذیر بودن آن سرویس بهداشتی عمومی ندارد آیا شهرداری در این خصوص فکری کرده است؟

دادایی: ۱- یک سرویس پشت باغ فین طرف پارکینگ است که پاسخگوی مردم محترم محور امیرکبیر نیست که بدرد مسافر میخورد !

۲-سرویس بهداشتی باغ فیروزی قبلا دردست بخش خصوصی بوده که فعلا در دست شهرداری است که بعد از کرونا آورهال میشه و به بهره برداری می رسد.

۳-در محور امیر کبیرنرسیده به مسجد امام محمد باقر ! که زمین آن اوقافی است و مذاکراتی با اوقاف صورت پذیرفته و دوسال است ردیف بودجه آن انجام شده منتظر تنفیذ واگذاری زمین هستیم تا مشغول ساخت سرویس بهداشتی شویم همچنین در حال حاضر کمک هایی به سرویس بهداشتی مسجد شده با هیئت امنا هم مذاکره شده و شهرداری هم کمکی کرده تا زمان احداث آن سرویس حداقل مردم بتوانند از این سرویس استفاده کنند.

مجری: معتمدین با چه انتخاباتی معتمدین شده اند؟چه کسی انتخاب می کند؟

شهردار منطقه ۴:در ابتدا تبریک می گویم به مردم فین بزرگ و کوچک بخاطر معتمدینی که واقعا در مدت تصدی شهرداری اینجانب واقعا پیگیر مسائل فین بودند: در قالب آزاد سازی، پروژه های عمرانی و پیگیری ها در خصوص توافقات و آزادسازی ها.

مجری: چه کسی معتمدین را انتخاب می کند؟

بزرگان هر منطقه با نظر اهالی و یک سری شاخصه ها و  مولفه ها که از طرف شهرداری مشخص میشود و در کل بزرگان هر منطقه که توسط اهالی معرفی می شوند.

من مجتبی تقاعدیان بخواهم جزو معتمدین بشم باید چیار کنم؟

باید مورد تائید و انتخاب مردم باشد مثلا مردم دار باشد، مورد تائید و اعتماد اهالی منطقه بودن که تشخیص آن با اهالی منطقه است.

مجری: درخصوص اختصاص ۵ درصد بودجه شهرداری ها به امور فرهنگی بفرمایید این هزینه در چه مواردی مصرف شده است ؟

آقای دادایی: در این ۲ سال گذشته بدلیل بحث کرونا مباحث فرهنگی در جمع ها کمرنگ شده . طبق برنامه ها؛ تقریبا ۹۵ درصد امور توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی انجام می شود و مناطق کمتر درگیر این برنامه ها هستند

مجری: این ۵ درصد در شهرداری است یا سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ؟

شهردار منطقه ۴:بخشی توسط منطقه و بخشی طی مصوبات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی انجام میشود.

در مورد آسفالت چهاربانده و لزوم تعویض آن توضیح بدهید.

دادایی: در برنامه بودجه منطقه چهار؛ اصلاح هندسی میدان عامریه! (شهید اردهال) تا کوچه  گذر در دستور کار بوده است

در شورای ترافیک شهرستان مسائلی عنوان میشد و  شهرداری مکلف به اصلاح این محور بود. وضعیت آسفالت چهاربانده باتوجه به اینکه این آسفالت مربوط به بیست سال پیش بوده آسفالت آن واقعا فرسوده بوده است.

باتوجه به بحث ترافیک و تصادف و اینکه درخواست شورای ترافیک اجابت شود فاصله ۳۰۰ متر از پروژه آزاد و در دستور کار قرار گرفت تا ۳۰۰ متر به بلوار اضافه شود.هم آسفالت قدیمی اصلاح بشود و هم ۳۰۰ متر را بعد از ۲۰ سال اضافه کنیم.

پروژه تاخیر داشت و بخاظر جابجایی ۷ اصله تیر برق بوده که ۵ اصله از آن ترانس اداره برق داشته که در باند تندرو قرار داشته و برای جابجایی آن باید برق سطح عظیمی قطع می شد که مجوز آن می بایست مستقیماً از اصفهان صادر می شد و با توجه به بیماری کرونا این اتفاق نیفتاد . در حال جاضر تیرها جابجا شده و شنبه یکشنبه آسفالت انجام و ترافیک به چهاربانده برمی گردد.

مجری: ممنون که با حوصله و با دقت به سوالهای ما پاسخ دادید.

اقای دادایی: بنده از همینجا از شما تشکر میکنم و از اهالی فهیم فین کمال قدردانی و تشکر دارم خصوصا معتمدین که ما را همراهی و تحمل کردند و هر سوالی باشه منطقه در خدمت شما هستم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.