×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

ازدواج وسیله‌ای برای پیشبرد اهداف کلی زندگی فردی است

کارشناس کشوری حوزه خانواده و مدرس جشنواره پیوند ماندگار از ازدواج به عنوان یک وسیله برای پیشبرد اهداف کلی زندگی فردی نام برد.

عامرنیوز : فاطمه آذرتاش با بیان اینکه ازدواج یک هدف یا یک مسئولیت نیست که به هرنحوی انجام شود به داشتن نقشه کلی و داشتن هدف در امر ازدواج تاکید کرد و ازدواج را وسیله‌ای برای پیشبرد اهداف کلی زندگی فردی دانست.

وی در برنامه رادیویی جشنواره پیوند ماندگار که به همت فرهنگ‌سرای علامه فیض‌کاشانی و با موضوع اختلالات جنسی از رادیو کاشان به روی آنتن رفت، خود شناسی، دارا بودن سلامت روان و داشتن هدف در ازدواج را بسیار تاثیر گذار دانست و گفت: اگر فردی برای حل و فصل مشکلات شخصی خود اقدام به ازدواج کند، هم باعث افزایش مشکلات روانشناختی خود شده و هم فرد دیگری را در مشکلات مربوط به نداشتن سلامت روانشناختی خود دخیل و شریک ساخته است.

این مدرس دانشگاه رسیدن به رشد کافی اجتماعی و عاطفی را در امر ازدواج بسیار حائز اهمیت دانست و بیان کرد:  در صورتی‌که هر فرد از سلامت روانشناختی کافی برای پذیرش مسئولیت های زندگی مشترک برخوردار باشد می‌تواند با این ویژگی از طلاق و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و روانی ناشی از ازدواج ناموفق جلوگیری کند.

آذر تاش به افراد در آستانه ازدواج توصیه کرد حتما پیش از تصمیم نهایی برای ازدواج ، به روانشناسی خبره مراجعه و فرآیند مشاوره پیش از ازدواج را طی کنند، به گفته وی همانگونه که تست مربوط به نداشتن اعتیاد بسیار مهم است، آزمون‌های سلامت روانی هم اهمیت دارد و بهتر است افراد قبل از تصمیم نهایی برای ازدواج حتما با مراجعه به روانشناس از سلامت روانی و تطابق شخصیت او با خود مطمئن شوند.

شایان ذکر است جشنواره رادیویی پیوند ماندگار با توجه به اهمیت موضوع ازدواج و همچنین ارتقاء دانش و مهارت جوانان در آستانه ازدواج و به منظور کاهش طلاق طی همکار مشترک فرهنگ‌سرای علامه فیض کاشانی و رادیو کاشان به مدت ۴ روز اجرا شد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.