×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

ارائه اینترنت شهری رایگان به شهروندان کاشانی

پروژه اینترنت شهری رایگان در کاشان اجرا می شود.پایگاه خبری عامرنیوز :مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات شهرداری کاشان، از اجرای پروژه اینترنت شهری رایگان به همت این مرکز خبر داد.

ابوالفضل رسولیان، با اشاره به ایجاد شبکه‌های ارزان و رایگان برای استفاده عموم و اقشار مختلف جامعه  به عنوان یکی از رویکردهای مدیریت شهری کاشان اظهار کرد: شبکه بی‎سیم شهری مفهومی برای تبدیل یک شهر به یک ناحیه تحت پوشش شبکه بی سیم با هدف ایجاد امکان سهولت دسترسی به شبکه اینترنت یا اینترانت است و بر اساس هدف اولیه از ایجاد آن، ممکن است شامل بخش­هایی از شهر یا تمامی آن باشند.
وی خاطرنشان کرد: در فاز نخست ایجاد بستر نرم افزاری و تأمین پهنای باند مورد نیاز توسط مرکز فاوای شهرداری انجام و اجرای آزمایشی آن در ۲۲ بهمن ماه همزمان با برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان جهاد صورت پذیرفت که حدود ۲ هزار نفر از شهروندان در بازه زمانی ۹:۳۰ الی ۱۲:۳۰به این شبکه متصل شدند.
مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات شهرداری کاشان، با اشاره به اینکه اتصال به شبکه وای فای شهری امکانات وسیعی در اختیار شهروندان قرار خواهد داد بیان کرد: در فاز اول دسترسی به پورتال و سامانه های شهرداری، نقشه گردشگری و اینترنت رایگان فعال گردیده است که به مرور این خدمات افزایش می یابد.
رسولیان ادامه داد: برای استفاده از اینترنت رایگان هر شهروند با ارائه کد ملی و شماره تلفن همراه خود، نام کاربری و رمز عبور دریافت کرده و قادر است به میزان سه گیگابایت در ماه دانلود داشته باشد.
وی، جانمایی و اجرای فاز دوم اینترنت بی سیم رایگان در نقاط پراتراکم و گردشگری شهر تا پایان سال جاری را یادآور شد و افزود: در این فاز، نقاط هدف به هفت نقطه شامل بام شهر ، پارک لاله، خانه‌های تاریخی، پارک آیت الله مدنی، میدان کمال الملک، قلعه جلالی(پارک ملت) و میدان جهاد افزایش می‌یابد.
به گفته وی، فاز سوم پروژه نیز که پوشش حداکثری شهر و افزایش خدمات الکترونیکی روی بستر مذکور می باشد جزو برنامه های سال آینده این مرکز می باشد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.