×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

اخلاق حرفه ای و مسئولیت پذیری رئوس توسعه و ساخت و ساز شهری است

نخستین همایش”خانه سبز”با محوریت پایدار سازی جداره های خارجی ساختمان ، بهینه سازی مصرف انرژی و الگوبرداری از تکنولوژی جدید ساختمانی با حضور فعالان حوزه ساخت و ساز و مسئولین کشوری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عامرنیوز به نقل از روبط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، در این همایش که به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان کاشان در تالار آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، شهردار کاشان، اخلاق حرفه ای و مسئولیت پذیری اجتماعی را یکی از مهم ترین مسائل اساسی همه جوامع بشری نام برد که متاسفانه در حال حاضر کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

سعید ابریشمی راد با توجه به اهمیت اخلاق حرفه ای و مسئولیت پذیری به عنوان مهم ترین رئوس توسعه و ساخت و ساز شهری گفت: لازم است در ساخت و ساز این رئوس مورد توجه قرار گیرد تا بستر دغدغه حفظ اموال عمومی و استفاده بهینه و بهره‌وری از امکانات فراهم شود.

وی، با تاکید بر اینکه اخلاق حرفه ای و مسئولیت پذیری اجتماعی در جامعه کمرنگ شده است اذعان داشت: در صورت توجه به تعهد و مسئولیتی که نسبت به جامعه و منابعی که داریم و آنچه که از گذشته به ما ارث رسیده و رسالتی که در مورد امانتی که از گذشته برای آیندگان نزد ماست مد نظر قرار می گرفت، قطعاً بهره‌وری از منابع  نیز در دستور کارمان بود.

شهردار کاشان با اشاره به کلام الهی در قرآن، که خداوند انسان را امر به عمران روی زمین کرده ولی چگونگی آن موضوعی است که باید به آن پرداخته شود، اظهار داشت: همه دنیا بر اساس یک سیر تکاملی به جایی می رسند و بسیار جای تعجب است که ما سیر تکامل را از یک افولی مجدد شروع می کنیم

ابریشمی راد، از تقلید به عنوان آفت بزرگ و مهم ترین چالش پیش روی افراد در جامعه نام برد و گفت: درحال حاضر به جای تولید دانش و ابداع تکنولو‌ژی، تقلید، پیشه بیشتر افراد شده است و در صورتیکه بخواهیم به سرعت خودمان را به جهان متمدن و پیشرفته امروزی برسانیم و همچنان نام ایران، هنرمند ایرانی بویژه کاشانی را با درخشش بیشتر در جامعه مطرح کنیم، بهتر آن است که نسل جوان و تحصیل کرده با در نظر گرفتن زمان و اینکه چیزهای زیادی در زمینه ساخت و ساز به دنیا عرضه کرده ایم و با استفاده از تجارب ارزنده بزرگان حرف چه اساتید دانشگاه و چه معماران و سازندگان بزرگ نقش آفرینی بیشتری داشته باشد.

وی، گرفتن اندیشه و عدم توجه به جزئیات و حساسیت به کارها را به عنوان دو اتفاق مهم بعد از تقلید نام برد و راه برون رفت از تقلید را جهش بزرگ به سمت شرایطی مطلوب دانست.

شهردار کاشان، پیرامون برگزاری نخستین همایش”خانه سبز”گفت: ابتدای دهه ۸۰ دوران تصدی مهندس حسین علی وکیل در مقام شهردار کاشان، با توجه به فقدان فنداسیون‌ و شناژ که در کاشان رعایت نمی شد، حرکتی برای فرهنگ سازی در زمینه مقاوم سازی ساختمان با برگزاری همایش زلزله شروع شد و با برگزاری نخستین همایش”خانه سبز، گام های تکمیلی آن برداشته می شود.

ابریشمی راد، با اشاره به برگزاری این رویداد تخصصی توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گفت: شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی وظیفه فرهنگ سازی و ارتقای فرهنگ عمومی در همه بحث ها را به عهده دارد و علت اینکه سازمان فرهنگی ورزشی در برگزاری این همایش ورود پیدا کرده در راستای رسالتی است که شهرداری در زمینه بسترسازی اجتماعی به عهده دارد.

سکاندار شهرداری کاشان، خطاب به فعالان حوزه ساخت و ساز حاضر در این برنامه گفت: بواسطه برگزاری این همایش سه راس اصلی عمران و آبادانی شهر دور هم جمع شده اید، شهرداری به عنوان یک نهاد حاکمیتی سیاست گذار، سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان یک تدوینگر و هدایتگر مسیر صحیح ساخت و ساز شهری و قطعا راس سوم این مثلث مجریان ذی صلاح و معماران هنرمندی هستند که به زیباترین شکل ممکن سیاست ها و دستورالعمل ها را اجرا می کنند تا ما شهر و سرزمینی آباد داشته باشیم.

وی، با بیان اینکه فرهنگ سازی یکی از  وظایف شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی است خاطر نشان کرد: داشته ها، باورها و میراثی که از گذشتگان به جا مانده و به عنوان یک ارزش در بستر جامعه مطرح و جاری می باشد نیز جزئی از  فرهنگ است.

شهردار کاشان، از شرکت کنندگان این همایش به عنوان سه رکن تاثیر گذار توسعه و عمران شهر در کنار هم نام برد و افزود: برگزاری این همایش، طلیعه یک اتفاق بزرگ است که امیدواریم به برکت ایام ولادت حضرت زینب(س) و با تاسی از دو ویژگی امانتداری و پرچمداری آن بانوی بزرگ اسلام، ما نیز امانتدار و پرچمدار خوبی برای میراث خودمان باشیم.

تیمور هنربخش عضو کمیته عالی ارتقای ایمنی بیمارستان ها، مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی و عضو کارگروه ساختمان های با مصالح بنایی، احمدرضا طاهری اصل رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و مسعود ملک زاده مدرس دانشگاه، کارشناس ارشد معماری و شهرسازی از جمله سخنرانان نخستین همایش”خانه سبز  بودند که پیرامون مقاوم سازی جداره های خارجی ساختمان با اجرای وال پست و نیز عایق بندی مناسب دیواره ها و کاهش مصرف انرژی به ایراد سخن پرداختند.

لازم به ذکر است در نخستین همایش”خانه سبز” که از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان کاشان برگزار شد، کتابچه”جزئیات اجرایی عایق کاری و پایدار سازی جداره های ساختمان” در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.