×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان از اجرای عملیات تله گذاری و طعمه گذاری موریانه در مجموعه جهانی باغ تاریخی فین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عامرنیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ صبح امروز ۱۵ مردادماه، محسن جاوری رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان با اشاره به اینکه آثار تاریخی ارزشمند ایران، غالبا در مناطق کویری و بیابانی و یا دشت و جلگه قرار گرفته اند و عموما مصالح عمده آنها نیز خشت و گل و چوب وکاه بوده، و این مصالح منبع تغذیه مناسبی برای عوامل آسیب رسان بیولوژیکی است، عنوان کرد: در این میان، موریانه از عواملی است که در ایران بیشترین آسیب ها را به بناهای تاریخی وارد کرده است.

او خاطر نشان کرد: طعمه گذاری مجموعه جهانی باغ فین کاشان با همکاری بخش تحقیقات و کنترل عوامل بیولوژیک پایگاه میراث فرهنگی شهر یزد صورت گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان افزود: طعمه گذاری در مجموعه جهانی باغ فین در مرداد ماه سال جاری در قالب ۱۶۰ ایستگاه معین، ایستگاه رو زمینی و ایستگاه زیر زمینی به منظور بررسی موقعیت مکانی لانه گزینی این آفت در بنا و فضای سبز و همچنین مبارزه با آن صورت گرفت.

گفتنی است، باغ تاریخی فین کاشان با مساحت ۲۳ هزار و ۷۰۰ مترمربع در مجاورت چشمه سلیمانیه، سال ۱۳۱۴در فهرست آثار ملی و در سال ۱۳۹۰ در فهرست یونسکو ثبت جهانی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.